FANDOM

Visage

Oblicze

Co jest prawdziwe? Spytaj dwóch trepów, najlepiej z różnych frakcji, a uzyskasz dwie całkowicie różne odpowiedzi. Jednakże, znajdź siepacza który staną przed Obliczem, a uzyskasz naprawdę dziwną odpowiedź.

Oblicza (ang. visage), to przebiegli czarci nieumarli, stworzeni do odbierania tożsamości swoim ofiarom i późniejszego szerzenia zła i chaosu. Pierwsze oblicza zostały stworzone z duchów demonów przez Orkusa, Demonicznego Księcia Nieumarłych w czasie kiedy przebywał on pod tożsamością Tenebrousa. W tamtym czasie, służyły one mu, jako szpiedzy i zabójcy na  najróżniejszych planach. Gdy odzyskał on swoją dawną tożsamość i pozycję, odrzucił służbę tych istot. Teraz służą jako najemnicy w Otchłani, najczęściej służąc Fraz-Urb'luu, Demonicznego Księciu Oszustw. Od tego czasu nowe oblicza nie są tworzone przez Orkusa lecz powstają jako pomioty stworzone ze złych przybyszy (najczęściej demonów). Każdy zły przybysz zabity przez oblicze, po 24 godzinach sam powstaje jako nowe oblicze, całkowicie jednak posłuszne swojemu stwórcy, aż do jego śmierci.

Ciała tych istot zdają się być bezkształtne i niematerialne, lecz tak naprawdę stworzenia te mają ciała jak najbardziej materialne. Niemniej jednak są bardzo lekkie, ich waga nie przekracza 35 kg co jest niewielkim ciężarem w stosunku do ich wielkości. Jedyną materialną częścią ich ciała zdaje się być blado-biała maska z wiecznym uśmiechem wyrysowanym nań i długie, ostre pazury o paskudnym wyglądzie. To wszystko sprawa, że niekiedy mylone są z widmami. Oblicza mówią wspólnym i otchłannym.

Oblicza nad bezpośrednią walkę preferują podstępy i ukradkowe ciosy do których mają wyjątkowe predyspozycje, a to ze względu, że w otwartej walce nie są zbyt mocne. Posiadają one spore, acz ograniczone zdolności do tworzenia iluzji, które wykorzystują do mamienia swoich ofiar. Uwielbiają sterować istotami poprzez dominację, po czym zabijać ją w jakimś ustronnym miejscu. Po zabiciu ofiary przybierają jej tożsamość, aby nadal siać chaos i niezgodę, jak tylko długo będzie się dało.

Oblicze potrafi zamienić się w każdą istotę jaką zabiło przed chwilą. Przemiana jest idealna i trwa 24 godziny. Oblicze zyskuje wszelkie zdolności, umiejętności i szczątkową wiedzę ofiary, lecz nie zyskuje jej wspomnień, co zazwyczaj wystarczy na cały dzień siania chaosu i zła. Oblicze nie jest w stanie naśladować żadnych zdolności magicznej natury czy nadnaturalnej natury, ani nie przejmuje wiedzy z zakresu magii i czarów. Zdolność ta jest gwałtem na duszy, co sprawia, że przez czas jej działania, nieszczęśnik którego duszę wykorzystuje oblicze, nie może zostać przywrócony do życia, jedynie potężne zaklęcia wyrywają zranioną duszę ze szponów tego potwora, co od razu odsłania prawdziwą jego naturę. Po 24 godzinach dusza sama uwalnia się z pod wpływu tego nieumarłego i podlega już standardowym procedurom. 

ŹródłaEdytuj