FANDOM

Web nupperibo by ralphhorsley-dcegjp1

Nupperibo z Mordenkainen's Tome of Foes

Nupperibo02

Nupperibo

Nupperibo to oczekujący Baatoru, nieco wyżsi rangą od lemure. To żałosne istoty używane przez baatezu jako pożywienie, kukły treningowe lub zabawki. Z wyglądu są zbliżone do lemure, jednak jeszcze bardziej bezkształtne. Są masą mięsa z wypustkami które mogą być brane za głowę i kończyny. Są ślepe, głuche i nieme, posiadają jednak wrażliwość na komendy umysłowe. Podobnie jak lemure atakują wszelkie istoty nie będące baatezu. Na Avernusie i Dis są całe legiony tych stworzeń, będących duchami śmiertelników nie dość nikczemnych, by stać się lemure. Są nieco karniejsze niż najniższe z diabłów i dlatego cieszą się odrobinę wyższym statusem. Nie mogą jednak przemienić się w wyższą formę baatezu bez uprzedniego przeobrażenia w lemure. Przyczyny tej dziwnej ścieżki awansu pozostają nieznane.

Nupperibo często są używane jako waluta w transakcjach z yugolothami, z rąk których ponoszą takie same cierpienia jak z rąk baatezu, ostatecznie będąc zjedzonymi. Kiedy nupperibo ginie, po jakimś czasie odradza się ponownie. Istnieje wtedy niewielka szansa, że powstanie w ciele lemure. Śmierć poza Baatorem kończy ich żałosną egzystencję.

ŹródłaEdytuj

  • Planescape Monstrous Compendium Appendix I
  • Fiendish Codex II: Tyrants of the Nine Hells