Mapa wyspy Nimbral

Nimbral, czyli Morska Kryjówka, to słynna, choć rzadko odwiedzana ziemia położona w pobliżu zachodniego wybrzeża Faerunu, na południowy-wschód od Lantanu. Tę iewielką krainę zdominowały góry, łąki położone na dużej wysokości oraz gęste zielone bory. Jej ozdobą są ałe gospodarstwa oraz baśniowe pałace z wieżyczkami. Małe przybrzeżne miasta to porty dla rybaków i rzadko odwiedzających tę ziemię gości. Obcych przybywa tu niewielu, bowiem większość osób uważa tę wyspę tylko za legendę. Skryty lud Nimbral cieszy się zasłużoną reputacją wielkich czarodziejów. Wyspą włada kabała skupulatnych, zapatrzonych w siebie i niezwykle potężnych arcymagów, zwanych panami Nimbral. Lubią oni jedynie własne towarzystwo, a czas poświęcają na rządzenie i prowadzenie magicznych eksperymentów. Żyje ponoć ponad dwudziestu owych władców oraz o połowę mniej uczniów, którzy wspólnie tworzą zamkniętą grupę - lojalną rodzinę. Panowie imbral zazdrośnie strzegą owych sekretów, obawiając się ataków takich organizacji jak Czerwoni Czarnoksiężnicy, Bractwo Tajemnic, Kult Smoka czy Pokrętna Runa. Nimbral słynie również z Latających Łowców. Ci odziani w pancerze ze szkłą powietrzni rycerze dosiadający pegazów patrolują niebo i wody wokół wyspy, wypatrując fruwających potworów i trzymając piratów oraz łupieżców z dala od brzegów Nimbral. Postępują oni zgodnie z najwspanialszymi ideałami romantycznego kodeksu honorowego, choć niektórzy (głównie łowcy niewolników z Calimshanu) określają ich mianem łupieżców i bandytów.

Źródła[edytuj | edytuj kod]