FANDOM

Animal bear brown

Niedźwiedź brunatny

Animal bear black

Niedźwiedź czarny

Animals1

Złowieszczy niedźwiedź

Animals13

Złowieszczy niedźwiedź polarny

Animals6

Legendarny niedźwiedź

Niedźwiedzie to występujące pospolicie, duże, wszystkożerne ssaki. Niedźwiedzie występują w klimatach umiarkowanych i chłodnych. Gęste futro chroni je przed zimnem a potężna siła i ostre pazury pozwalają na dominację w świecie zwierząt. Są to z reguły spokojne zwierzęta o świetnym węchu i słuchu, lecz słabym wzroku. Zimą większość czasu przesypiają, nie hibernują jednak i po przebudzeniu niemal od razu odzyskują pełną sprawność. Niedźwiedzie żyją w małych, rodzinnych grupach. Samice są bardzo czujne na punkcie młodych i są gotowe bronić ich nawet kosztem własnego życia. Na ogół niedźwiedzie starają się unikać ludzi, jednak zdarzają się opłakane w konsekwencjach wyjątki. Zdarzało się natomiast oswajać młode niedźwiedzie, które stawały się cyrkową atrakcją lub wiernymi towarzyszami łowców i druidów. Istnieje kilka odmian tych istot.

Złowieszczy niedźwiedźEdytuj

Złowieszcze niedźwiedzie mogą mieć do 6 metrów długości i ważyć do 3 ton. Atakują pazurami.

Legendarny niedźwiedźEdytuj

Legendarny niedźwiedź z reguły nie atakuje ludzi. Żywi się głównie roślinami i rybami.

Niedźwiedź czarnyEdytuj

Najpopularniejszy i najmniejszy gatunek (ponad dwa metry wzrostu), jego futro jest barwy czarnej lub brązowej.

Niedźwiedź brunatnyEdytuj

Najbardziej znana jest odmiana zwana grizzly. Są to agresywne zwierzęta, większe od niedźwiedzi czarnych (ponad 3 metry wzrostu) i gustujące w mięsie. Ich ulubionym łupem są jelenie, łosie i inne kopytne. Niedźwiedzie brunatne znane są ze swego niedźwiedziego uścisku, którym miażdżą pochwyconą ofiarę.

Niedźwiedź polarnyEdytuj

Zamieszkujące tereny arktyczne niedźwiedzie polarne mają białe futro i są najlepiej spośród niedźwiedzi przystosowane do pływania i polowania pod wodą. Są większe od grizzlych (nawet 4 metry wzrostu) a ich uścisk jest jeszcze potężniejszy. Choć są agresywne w stosunku do intruzów, polują głównie na ryby i inne zwierzęta wodne.

ZlowieszczyEdytuj

Niedźwiedź jaskiniowyEdytuj

Najbardziej agresywna i najsilniejsza odmiana niedźwiedzia. Niedźwiedzie jaskiniowe niesprowokowane atakują nawet grupy humanoidów. Są najrzadsze ze wszystkich odmian, jednak występują praktycznie w każdym klimacie.

Zobacz teżEdytuj

ŹródłaEdytuj