Niebianie (ang. celestials) to przybysze z Planów Wyższych. Powstali oni z najczystszej esencji dobra. Każdy niebianin posiada wewnętrzną iskrę dobra, która emituje wewnętrzne światło. Natężenie światła zależne jest od zasług danego osobnika - u pomniejszych świeci blado, natomiast u istot tak potężnych jak solary jej blask jest wprost oślepiający.

Niebianie[edytuj | edytuj kod]

Niebianie dzielą się ze względu na plan pochodzenia oraz charakter owego planu, po którym go odziedziczają. Ów charakter kształci owe istoty fizycznie oraz umysłowo, czyniąc z nich żywy obraz danej filozofii. Istoty te powstały bowiem z esencji samego dobra.

Aasimon[edytuj | edytuj kod]

Anioły: deva, planetar i solar

Aasimon to inaczej anioł, dowolna istota dobra. Należy do nich obecnych na każdym Planie Wyższym trzech najpopularniejszych niebian, deva, planetar i solar. Ich charakter to dowolny dobry.

Archon[edytuj | edytuj kod]

Archony: lampion, ogar i trębacz

Archoni to niebianie o charakterze praworządnym dobrym, pochodzący z planu Celestii. To wierne i lojalne anioły szczycące się cnotami.

Eladrin[edytuj | edytuj kod]

Eladriny: ghaele i bralani

Pochodzące z Arborei Eladrinychaotycznymi dobrymi istotami. Cenią sobie swobodę i szczęśliwe, dostatnie życie. Dobre i uprzejme, lecz nierzadko kapryśne.

Guardinal[edytuj | edytuj kod]

Guardinale: avoral i leonal

Guardinale to szczyt najwyższego dobra Elizjum. Mają charakter neutralny dobry i nie są skażeni prawem i chaosem, cnoty doszukując w czystym altruistycznym dobru.

Inni niebianie[edytuj | edytuj kod]

Źródła[edytuj | edytuj kod]