FANDOM

Nevron był zulkirem przyzywania i członkiem Czerwonych Czarnoksiężników.

Wygląd Edytuj

Nevron miał kilka tatuaży na klatce piersiowej i głowie. Niektóre przedstawiały cierpiących ludzi. Na jego twarzy zwykle gościł szyderczy uśmiech, a do ciała na stałe przylgnął mu okropny zapach jego demonicznych sług.

Osobowość Edytuj

Nevron gardził innymi ludźmi, zdecydowanie woląc towarzystwo demonów i diabłów. Często wędrował po innych planach, takich jak Krwawa Szczelina oraz Pustkowia Zagłady i Rozpaczy, co go niezwykle bawiło. Marzył o zdobyciu mocy równej mieszkańcom tych światów, próbował więc zostać księciem demonów.

Relacje Edytuj

Utrzymywał znajomość z Aznarem Thrulem i Lauzorilem. Był wrogiem Szass Tama.

Historia Edytuj

Nevron był członkiem rady zulkirów w czasie wojny domowej w Thay.

Gdy w 1385 RD okazało się, że Szass Tama nie da się już pokonać, Nevron przyzwał demona, który zabił Zolę Sethrakt, gdyż denerwowała go swoimi ciągłymi roszczeniami. Doprowadził także do upadku Kumeda Hahpreta. Następnie opuścił miasto Bezantur wraz z innymi zulkirami, uciekając przed gniewem Szass Tama.

Dzięki swoim mocom, przyzwał hordy demonów, które powstrzymały pogoń nieumarłych legionów potężnego licza. Po tym zwycięstwie, zulkirowie uciekli poza zasięg mocy nekromanty.

Bareris Anskuld przekonał Nevrona, aby powrócił do Thay i pomógł zatrzymać rytuał, który uczyni Szass Tama władcą całego Torilu. Wraz z innymi zulkirami wkradł się do Cytadeli, gdzie odkrył, że licz został uwięziony w artefakcie, znanym jako Siedlisko Thakorsila. Połączył z nim siły, aby powstrzymać sługę Szass Tama, Malarka Springhilla, który chciał wykonać rytuał za niego. Zulkirowie razem pokonali Malarka, lecz zaraz po walce obrócili się przeciwko nekromancie. Ten zabił ich wszystkich. Nevron po śmierci zmienił się w grzywę, najsłabszego ze wszystkich demonów.

Linki zewnętrzneEdytuj

Artykuł nt. Nevrona w serwisie Polter.pl

Źródła Edytuj

  • Unclean
  • Undead
  • Spellbound