Sferopedia
Advertisement

Nashou

Nashrou (ang. nashrou) to demony spotykane najczęściej na pierwszej warstwie Otchłani.

"Koszmarna krzyżówka kościanych kolców i szponów skacze ku tobie z otchłannego płaskowyżu. Jego sprężyste ciało pokryte jest grubą, błyszczącą chityną, a garść oczu z jego środka patrzy ku tobie z zawiścią."

Opis[]

Nashrou to dzikie, zezwierzęcone drapieżniki które przemierzają wulkaniczne obszary Otchłani. Ich szarpiące szpony rozrastają się na cztery strony od środka ciała, a liczne nogi pozwalają mu prędko łazić po ziemi. Nashrou są zwinnymi, niezmordowanymi łowcami które znane są z nie odpuszczania ofierze przez całe dni lub nawet tygodnie tropienia. Zdarza się nawet, że w swojej zaciętości będą śledzić ofiarę nawet przechodząc za nią przez portale do innych światów.

"Przechodziliśmy przez pierwszą warstwę Otchłani, kiedy nas wywęszyły. Wpierw były trzy lub cztery, potem dziesięć, a na koniec sto. Mali i Skrit padli już w pierwszych sekundach, reszta z nas umknęła. Nie wiem, gdzie inni się podziali - do diabła, nie wiem gdzie ja się podziałem. Jedyne co wiem, to że skoczenie w portal mnie ocaliło." - Berrin Orlan, były poszukiwacz przygód i niepiśmienny obieżysfer.

Strategia i taktyka[]

Ów demon to zapalony wojownik, który okazuje się być niemałym wyzwaniem nawet dla zaprawionych obieżysferów. Gdy walczą w grupie, demony szarżują na oślep wprost w grupę przeciwników, chcąc ich rozproszyć - oraz zadać przy tym jak najwięcej obrażeń swoimi bodzącymi rękami i kosowatymi szponami.

Nashrou formują czasem grupy łowieckie - wówczas najsłabsi członkowie wyszukują zdobycz jako zwiadowcy, a najsilniejsze terroryzują i mordują ofiary.

Pojedynczy nashrou walczy bardziej powściągliwie, preferując śledzenie zdobyczy z cienia, aż będzie mógł ją dorwać w najdogodniejszym momencie. Samotny nashrou rzadko kiedy napadnie grupę więcej niż dwóch istot - i często pierzcha, jeśli zostanie wyraźnie przeważony liczebnie.

Ekologia[]

Tak samo jak większość istot w Otchłani, nashrou nie mają ekologii takiej, jaka zgadza się z jej definicją w Planie Materialnym. Istnieją tylko dla przyjemności rozdzierania i pożerania każdego innego stworzenia jakie przekroczy ich ścieżkę. Niektórzy snują teorie, że bestie takie są otchłannymi odpowiednikami zwyczajnych drapieżników, jak lwów czy wilków. Nie potrzebują one jedzenia do przetrwania, ale znajdują prymitywną radochę w pożeraniu mięsa i krwi. Nashrou mają co najwyżej szczątkową inteligencję, są jedynie sadystycznymi i spaczonymi kreaturami z Niższych Planów. Ich ciała są osłonięte twardym pancerzem, który da się przebić przeważnie bronią z zimnego żelaza lub pobłogosławioną. Mają one jednak delikatny spód ciała - precyzyjne trafienie tam może je natychmiast unieszkodliwić.

Nashrou zamieszkują Nieskończone Warstwy Otchłani - najpowszechniejsze są na Równinie Nieskończonych Portali (Pazunii), pierwszej warstwie tego świata, która wydaje się być ich naturalnym środowiskiem. Bywają czasem używane jako ogary łowieckie przez Władców Otchłani i różne potężne demony, poza tym można je spotkać w każdej warstwie tego planu. Z rzadka pojawiają na Planie Materialnym, gdzie mogą dostać się przez portal lub zostać przyzwane do służby przez potężnego czarownika. Stada nashrou wałęsają się po Otchłani, podczas gdy na Planie Materialnym wolą żyć pojedynczo.

Nashrou mierzy sobie około trzy metry wysokości, oraz mają cztery długie i cienkie nogi dobrze przystosowane do skakania i biegania. Może naraz używać wszystkich sześciu uzbrojonych kończyn do walki. Masywne, szponiaste kończyny nadziewają ofiary, podczas gdy te mniejsze mają też inne zastosowania. Ważą przeciętnie 360 kilogramów i nie rosną wraz z wiekiem - zamiast tego rozrastają się za każdą istotę którą zmasakrują i zjedzą.

Potwory te nie zbierają żadnych skarbów. Nashrou mają tendencję do zjadania ofiar tam gdzie odpoczywają, zatem pozostałości po nich można znaleźć w ich leżach. Nie potrafią mówić żadnym językiem.

Społeczność[]

Chociaż nashrou nie są bardziej inteligentne od zwierząt, to w grupie formują coś w rodzaju społeczności. Ścisła hierarchia znaczenia i przywilejów panuje w tych grupach i decyduje ile który osobnik zje.

Najmniejsze, najsłabsze osobniki są wypychane na front stada, z dala od jej głównej części, by wyszukiwały zdobycz. Owi zwiadowcy albo urosną i zajmą lepsze miejsce w stadzie, albo szybko zginą. Większe i szybsze nashrou nękają ofiarę wybraną przez stado, czasami całymi godzinami, a czasami dniami. Osoby badajace takie stada nazywać te osobniki "prześladowcami".

Kiedy już prześladowcy doprowadzą ofiarę do szaleństwa lub strachu, wchodzą do akcji najwyższe rangą nashrou (zwane "zabijakami"). Ci najwięksi, najsilniejsi członkowie stada są jeszcze bardziej krwiożercze niż reszta.

W Krainach[]

W kosmologii Zapomnianych Krain nashrou zamieszkują Otchłań. Mówi się czasem, że są kreacją Malara Władcy Bestii lub Garagosa Rozbójnika (boga destrukcji i wojny) - chociaż nie czczą one żadnego bóstwa. Być może pewien kapłan Garagosa wyzwolił te monstra w Otchłani, zapewne by przetestować je przeciw innym niszczycielskim istotom jakie tam żyją (albo jeszcze bardziej je wzmocnić poprzez praktykę). Bestie opanowały chaotyczny plan i rychło rozprzestrzeniły się na inne warstwy Otchłani.

Źródła[]

Advertisement