Duchowa naga

Nagi to dysponujące wysoką inteligencją i potężną magią istoty o wyglądzie węży z humanoidalnymi głowami. Występują w cieplejszych klimatach i rzadko oddalają się od swoich siedlisk. Te zimnokrwiste istoty o błyszczących łuskach osiągają, w zależności od gatunku, długość od trzech do sześciu i pół metra. Ich pozbawione powiek oczy są jasne i szerokie. Kręgosłupy są chronione wyrastającymi z grzbietu od początku szyi do końca ogona trójkątnymi płytkami.

Nagi słyną z rozwagi i cierpliwości. Potrafią godzinami trwać w bezruchu, aby błyskawicznie ruszyć do działania w razie potrzeby. Ten pół-letarg pozwala im na oszczędzanie energii, nie przytępiając w żaden sposób niezwykłej czujności. Niektóre osobniki posiadają pod brodą specjalną kieszeń służącą do przenoszenia przedmiotów. Nagi żyjące na lądzie mają charakterystyczny zapach, którym przesiąknięte są także ich domostwa. Z uwagi na swą inteligencję, istoty te władają zwykle czterema bądź więcej językami.

Nagi są znane z zakładania licznych pułapek na intruzów. Jeśli wdadzą się w walkę, stosują przede wszystkim czary, a dopiero po ich wyczerpaniu trujące ukąszenie. Największe z nich próbują opleść przeciwnika wężowymi splotami i zadusić.

Nagi są samotnikami, skupionymi na polowaniu i plądrowaniu swego niewielkiego (około pól kilometra kwadratowego) obszaru łowieckiego. Najczęściej wypoczywają w głębokiej norze, ale czasem można je spotkać zwinięte w kłębek w ciemnym pomieszczeniu jakichś opuszczonych ruin. Choć ich płeć jest dla laika niemożliwa do rozpoznania, czasem można je spotkać w parach. Gody trwają krótko, gdyż zapłodniona samica szybko opuszcza samca, aby znaleźć stosowne miejsce do ukrycia jaj. Młode nagi wyglądają jak węże. Ich ludzka głowa wykształca się podczas bolesnego linienia, kiedy osiągają dorosłość.

Nagi żyją setki lat i kultywują pieczołowicie swoją historię w formie przekazów ustnych. z twego powodu bywają cennymi źródłami informacji. Czasem przez wieki strzegą jakichś skarbów lub artefaktów. Łuski tych istot służą do produkcji magicznych zbroi łuskowych, natomiast oczy i zęby są wykorzystywane jako komponenty do potężnych czarów.

Duchowa naga[edytuj | edytuj kod]

Mroczna naga[edytuj | edytuj kod]

Wodna naga[edytuj | edytuj kod]

Strażnicza naga[edytuj | edytuj kod]

Ha-naga[edytuj | edytuj kod]

Najpotężniejszy rodzaj nag, posiadają one zmieniające kolor ogromne ciało oraz potężne zdolności magiczne, w tym zdolność latania. Podobnie jak smoki zbierają one liczne skarby, które gromadzą w ruinach wężowych cywilizacji.

  • Faeruńska ha-naga

Opalowa naga[edytuj | edytuj kod]

Jasna naga[edytuj | edytuj kod]

Banelar[edytuj | edytuj kod]

Robacza naga[edytuj | edytuj kod]

Kościana naga[edytuj | edytuj kod]

Te nieumarłe nagi tworzą mroczne nagi z swoich pobratymców poprzez mroczny nekromantyczny rytuał.

Nagahydra[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Źródła[edytuj | edytuj kod]