Smok
Morskiesmoczysko.jpg
Morskie smoczysko
Broń oddechowa brak
Łuski
Teren każde wody
Charakter neutralny

Morskie smoczysko to samotnicze, inteligentne i zagadkowe stworzenie. Przypomina klasycznego morskiego potwora - ma długie, wężowe cielsko, rybie płetwy, smoczy łeb. Mimo dzikiego wyglądu jest bytem dość inteligentnym i lubi wdawać się w pogawędki z załogami przepływających w pobliżu statków. Ma jednak siln instynkt terytorialny i każdy okręt przepływający przez jego teren musi wnieść okup. Zapłata zapewnia sympatię i ochronę potwora, a odmowa wzbudza gniew i grozi zniszczeniem jednostki. Opłata jest słona - 400 do 2400 sz - ale inaczej nie da się bezpiecznie podróżować po terytorium opisywanego stwora. Wypada dodać przy okazji, iż wniesienie okupu chroni nie tylko przed atakiem samego smoczyska, który stawia sobie za punkt honoru wytępienie piratów, łupieżców i innych niebezpieczeństw na swoim terenie. Wielu kapitanów woli zapłacić okup temu stworzeniu, niż ryzykować utratę wszystkiego na rzecz korsarzy czy łowców niewolników. Nikt nie wie na pewno, co morskie smoczysko robi ze skarbami, ale niektórzy sądzą, iż ukrywa łupy w pieczarach i grotach na dnie. Taki majątek - razem z dobrem zagrabionym z zatopionych przez stwora statków pirackich i handlowych - powoduje, że na jego terytorium mogą się nieźle obłowić poszukiwacze przygód, gotowi wszędzie ruszyć za łupem.

Źródła[edytuj | edytuj kod]