FANDOM

Morgion symbol

Symbol Morgiona

Bóg
Morgion
Tytuł(y) Wąglik Koźlipan (hobgobliny), Czarny Wiatr, Gormion (Tarsis), H'rar (Ergoth, Istar), Morgax Pan Rdzy (Thorbardin), Morgi (Lodowa Ściana), Zaraza (Mithas)
Symbol Kaptur z parą czerwonych oczu
Plan Ojczysty Otchłań/Spiżowa Wieża
Ranga mocy Pośrednie bóstwo
Charakter Neutralny zły
Dziedziny Choroba, planowanie, cierpienie
Domeny Zaraza, zło, zniszczenie
Ulubiona broń Ciężki korbacz ("Chmura Zarazy")
Zwierzchnik

Morgion, bóg zarazy, rozkładu i choroby, budzi strach u niemal wszystkich ras humanoidów. Jego nieliczni wyznawcy są wyklęci i niemal zawsze odprawiają swe rytuały potajemnie. Nawet inne złe bóstwa nie chcą mieć z nim nic wspólnego. Morgion żywi się strachem i używa oznak choroby do szerzenia strachu wśród ludzi. Rzadko zniża się do rozmów z kapłanami. Woli czynić swe plugawe dzieło nawet w tajemnicy przed nimi. Opisywany bóg mieszka w spiżowej wieży na krawędzi Otchłani. Nigdy jej nie opuszcza ani nie ujawnia swych planów, nawet istotom odpowiedzialnym za ich wypełnianie. Jest otoczony świtą zarażonych chorobami duchów. Posiada aspekt gnijącego humanoida, bezpłciowego, z głową kozła. Kościół Morgiona składa się z niewolników. Czarny Wiatr czeka, aż osoba pokona daną osobę, a potem proponuje jej układ: uzdrowienie z dolegliwości w zamian za dożywotnią służbę. Kto przyjmie ofertę, zostaje "wyleczony" mocą Morgiona, lecz cena, jaką za to płaci, często bywa nie do zniesienia. Wysyła się takie ofiary do rozprzestrzeniania zarazy między innych śmiertelników, by przysporzyć Zarazie więcej wyznawców. Kultyści opisywanego boga zbierają się w małych grupkach - zwykle liczących maksymalnie trzech kapłanów - których powołaniem jest szerzenie zarazy i zadawanie cierpienia wszystkim napotkanym. Można ich spotkać w dużych miastach i w małych wioskach, w elfich krainach i na wyspach minotaurów. Muszą działać w sekrecie, bo gdy zostaną odkryci, grozi im śmiertelne niebezpieczeństwo. Nade wszystko boją się kapłanów Mishakal, swych zaprzysięgłych wrogów. Kultyści Morgiona muszą także poznawać i tworzyć trucizny. Zwykle mają w domu małe laboratorium alchemiczne, przeznaczone do warzenia nowych, potężnych toksyn. Szczególnie biegle produkują trucizny naśladujące efekty działania chorób. Mistrz nocy, przywódca kultu, potrafi tworzyć jeszcze zjadliwsze toksyny, powodujące choćby szkarłatny mór. Każdy kapłan nosi co najmniej 3 dawki trującego proszku, którego może używać przeciwko wrogom. Kapłani Morgiona modlą się o czary w środku nocy. Konieczność zachowania tajemnicy sprawia, iż ten kościół nie obchodzi żadnych świętych dni ani religijnych uroczystości. Zniszczenie wyjątkowo groźnego wroga może być rzeczą ważną, ale nie na tyle, by wymagało specjalnej ceremonii.

DogmatEdytuj

Choroba rodzi strach. Strach jest władzą. Rozpowszechniaj chorobę i zbieraj straszliwe plony.

PANTEON DRAGONLANCE

Chaos
 
Najwyższy Bóg

Paladine
 
Mishakal

Gilean

Takhisis
 
Sargonnas

Branchala

Majere

Reorx

Morgion

Chemosh

Hiddukel

Shinare
 
Sirrion

Chislev
 
Zivilyn

Mina

Kiri-Jolith
 
Habbakuk
 
Solinari
 
Lunitari

Nuitari
 
Zeboim