Mau-Jehe

Mau-Jehe jest krótkim mieczem niezwykłej jakości, przypominającym w swojej konstrukcji sztylet do pchnięć. Ostrze ma rdzawy kolor, lecz poza tym wygląda na nowo wykute.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Pomimo wyglądu tej broni, Mau-Jehe jest starożytny. Niewiele mieczy zobaczyło więcej dzierżycieli. Wypłynęło wiele historii o pochodzeniu Mau-Jehe, lecz najbardziej powszechną opowieścią jest ta że został wykuty przez tri-kriny i dany władcy teraz byłego sułtanatu. Tri-kriny były mniej liczne w czasie tej krainy, i zostali podbici przez armie sułtana. Zamierzyli miecz jako subtelny niegrzeczny gest—dar z broni jest złym omenem w społeczności tri-krinów. Sułtan, nie zważając na ich zwyczaje, nosił miecz dumnie i mówił jak ujarzmił modliszkowy lud wyłącznie swoją siłą woli. W swej pompatycznej zbytniej pewności siebie, paradował przez swoje królestwo niemal niechroniony, tylko by zostać zamordowany krótko po tym przez zuchwałego bandytę. Morderca zabrał Mau-Jehe z ciała sułtana. Człowiekiem który zabił sułtana był bandyta-rycerz imieniem Abrax-atep, komandor grupy bandytów złożonej z upadłych arystokratów. Ci rozbójnicy dzielili zaciekłą nienawiść do sułtana, człowieka który siłą zabrał ich bogactwo by nakarmić swą nienasyconą chciwość. Po latach wspólnej jazdy przez pustynię, złodzieje, prowadzeni przez Stafa’ibna Hashila, zbuntowali się przeciw Abrax-atepowi i zamordowali go. Stafa’ibn popadł wtedy w wyniszczającą chorobę i został skazany na śmierć przez swojego syna Ma’ibna Stafa’ibna Hashila. Gdy Huber, utalentowany bandycki wojownik obrał długą drogę, wyzwał Ma’ibna na pojedynek i zabił go, Mau-Jehe wreszcie przeszedł do ostrza duszy. Psychiczne talenty Hubera obudziły synergiczne zdolności Mau-Jehe i stał się nadzwyczajnie biegły z krótkim mieczem. Jednak jego talenty nie uchroniły go od bycia zaskoczonym i zarżnięciem przez mściwych krewnych Ma’ibna. Po tym, ostrze kontynuowało przechodzenie od jednego krwiożerczego nożownika do innego, tylko sporadycznie wpadając w ręce ostrza duszy. Podczas każdego razu gdy Mau-Jehe zmieniał właścicieli, z powodzeniem zachował jeden sekret: broń ukrywa sekretne przyciąganie do cnotliwych wojowników. Gdy tri-kriny oryginalnie skonstruowały broń, zamierzając dokonać zamachu na sułtanie, odzyskać Mau-Jehe i ogłosić sprawiedliwe zwycięstwo nad ich prześladowcą. W okolicznościach pominiętych z historii napisanej przez zwycięzców, sułtan złośliwie zaatakował tri-kriny bez prowokacji - modliszkoludzie byli wtedy znani jako będący zarówno autonomiczni jak i pokojowymi. Po tym jak sułtan nasłał swe armie przeciw tri-krinom, mając nadzieję znaleźć ukryte bogactwo, skończył z pustymi rękoma. Niezliczone tri-kriny zostały zabite za nic. Tri-kriny wzrośli w nienawiści do despotycznego sułtana i niesprawiedliwości jakiej doznali. Ich praworządny gniew został wpleciony w Mau-Jehe.

Źródła[edytuj | edytuj kod]