Symbol Ludu Czarnej Krwi

Dzikołaki Czarnej Krwi polujące na swoją ofiarę

Lud Czarnej Krwi, grupa plemion zmiennokształtnych wyznających Malara. Posiadają pełno siedzib w lasach Faerunu. Liczebność szacowana jest na ponad trzy tysiące. Są oni rozsiani i nie posiadają żadnej formalnej organizacji.

Nie można określić początków istnienia Ludu Czarnej Krwi, że względu na całkowicie zdecentralizowany charakter tej grupy. Wiadomo, że niegdyś istniała sekta Plemię Czarnej Krwi lokująca się na Wyspie Moray przy Wyspach Moonshae.

Organizacja[edytuj | edytuj kod]

Każde plemię działa na wzór bandy zbrojnej pod przywództwem najsilniejszego osobnika, zwanego tutaj Bloodmaster. Struktura szczegółowa oraz hierarchia jest indywidualna dla każdego plemienia, często oparta o zależności względem przynależności zwierzęcej zmiennokształtnego.

Opis grup względem lokacji[edytuj | edytuj kod]

Chondalwood[edytuj | edytuj kod]

Lokalna banda prowadzona jest przez krasnoludzkiego likantropa Totoruana. Kiedyś przynależał do krasnoludów tarczowych i był awanturnikiem.

Chult[edytuj | edytuj kod]

Lokalne plemiona zostały zjednoczone przez Bloodmistress Mainu. Ona jako jedyna tutaj odprawiła rytuał Wielkiego Łowu przeciwko nieprzyjaciołom dżungli.

Cormanthoru[edytuj | edytuj kod]

W 1368 DR Vakenis zabiła swojego ojca, poprzedniego Bloodmastera, przejmując kontrolę nad plemieniem.

Wysoki las[edytuj | edytuj kod]

Znane są tutaj dwa duże plemiona. Pierwsze jest prowadzone przez Heskreta złożone wyłącznie nietoperzołaków. Najmilszą ich zabawą jest zrzucanie cywilizowanych humanoidów ze znacznej wysokości.

Drugim plemię pod przywództwem Narona jest mniej agresywne i złowieszcze niż poprzednie, ściągające do siebie różnych zmiennokształtnych. Przeważnie zachowują formę ludzką.

Moonwood[edytuj | edytuj kod]

Jedno z liczniejszych plemion Ludów Czarnej Krwi. Prowadzą ciężkie walki z Claw Hollow. Bloodmaster Jarthon Drael po przejęciu władzy dokonał kilku najazdów na miasta w Kythorn w celu powstrzymania ekspansji na las.

Źródła[edytuj | edytuj kod]

  • Silver Marches, Wizards of the Coast. ISBN 0-7869-2835-2.
  • Lords of Darkness, Wizards of the Coast. ISBN 0-7869-1989-2.
  • Forgotten Realms Campaign Setting 3rd edition, Wizards of the Coast. ISBN 0-7869-1836-5.