Smok
Li lung.jpg
(smok ziemny)
Li lung
Broń oddechowa brak
Łuski jasnozielone, z wiekiem ciemnieją i pokrywają się gęstym futrem
Teren Podziemia, daleko od cywilizowanych regionów
Charakter neutralny

Smoki Li lung związane są z ziemią. Najczęściej wymierzają karę za pomocą nagłych i gwałtownych trzęsień ziemi, lecz zdarza się też że wysyłane są żeby nagrodzić jakąś społeczność pokazując im nowe złoża w kopalniach lub okrywając podziemne źródła. Są to samotnicy, unikający cywilizacji, dlatego też ich legowiska znajdują się najczęściej głęboko w ziemi, daleko od wszystkiego i wszystkich. Nie opuszczają w zasadzie swoich legowisk, chyba że na rozkaz Niebiańskiej Biurokracji. Z wyglądu przypominają sfinksa, ciało lwa o dużych skrzydłach zakończonych lotkami piór z ogona pawia, a do tego ludzka twarz. Krótko po przemianie mają zielonkawe łuski, które ciemnieją z wiekiem, szybciej jednak pokrywają się gęstym, ciemnym futrem. Smoki te odżywiają się ziemią i kamieniami, choć uwielbiają złoto, srebro i inne szlachetne metale. Li lung mówią wspólnym, smoczym i mową duchów. Smoki te raczej unikają walki kryjąc się w cieniu przed przeciwnikiem jednak zagonione w kozi róg atakują trzęsieniem ziemi, a jeśli to nie pomoże sprawnie walczą wręcz, za pomocą pazurów, kłów i ostrych krawędzi skrzydeł.