Mityczna Leanan Sidhe z Glorium

Znana jako egzotyczna i tajemnicza piękność, ta istota baśniowa przynosi zarówno natchnienie jak i rozpacz. Jeśli śmiertelnik nadużyje jej darów, to darczyńca zmienia się w mrocznego niszczyciela.

Leanan sidhe (ang. Leanan sidhe) jest muzą baśniowego świata przynoszącą dary inspiracji i kreatywności dla śmiertelników. Pojawia się zarówno pod postacią kobiety jak i mężczyzny i przyciąga charyzmą dalece większą niż wynikającą tylko z jej niezrównanego piękna. Istota ta roztacza wokół siebie aurę życia, nawet bardziej intensywną niż przypadku innych istot baśniowych. Jedynie czarodziejski lud jest w stanie swobodnie widzieć ich naturalną postać, która jest nieziemsko piękna. Leanan sidhe pojawia się jednak przed śmiertelnikami w innej postaci (nadal urzekająco pięknej), dobranej jak najlepiej do wybranego "protegowanego". Potrafi przyjąć postać zarówno kobiety jak i mężczyzny, dowolnej rasy i zawsze jest wyjątkowo pięknym przedstawicielem tej nacji.

Leanan sidhe istnieje po to aby integrować się ze śmiertelnikami i inspirować ich do wielkich dzieł. Wybiera jakiegoś śmiertelnika, utalentowanego w jakiejś ze sztuk: poezji, malarstwie, śpiewie lub czymś innym. Zostaje ze śmiertelnikiem przez kilka dni, inspirując go. Jest to okres wielkiej pasji i emocji dla artysty i niejednokrotnie dochodzi do intymnych relacji między Leanan sidhe a śmiertelnikiem. Kiedy jednak baśniowa muza odchodzi, artysta popada w śmiertelną rozpacz, depresję i ma wrażenie pustki i beznadziei życia. Na szczęście trwa to tylko jeden dzień i po tym czasie śmiertelnik powoli wraca do normalności i choć zazwyczaj jest smutniejszy po tym przeżyciu, to znów może normalnie tworzyć. 

Leanan sidhe staje się niebezpiecznym czartem jeśli jej dary są nadużywane. Baśniowa muza może inspirować śmiertelników do epickich poematów lub malarskich arcydzieł, lecz wystarczy że śmiertelnik użyje tego daru do chociaż by bycia rozpoznanym w pobliskiej gospodzie lub wręcz przeciwnie, jeśli nie będzie korzystał w ogóle z daru, to czeka go kara. Leanan sidhe uwodzi takiego artystę i w uniesieniu wysysa z niego siły życiowe. W skrajnych przypadkach taki śmiertelnik kończy jako wydrenowana skorupa bez śladu artystycznego talentu lub nawet ginie. Moc ta używana jest jedynie do karania krnąbrnych podopiecznych, nigdy w innych sytuacjach takich jak np. walka. Moc ta nazywana jest Pocałunkiem Śmierci (ang. Kiss of Death) i przypomina magiczną chorobę. Po owym pocałunku, o ile Leanan sidhe przebywa przy śmiertelniku jego życie wysysane jest ciągle przez baśniową istotę aż do momentu śmierci.

Pathfinder Ten fragment dotyczy świata Pathfinder

W Golarion  Leanan sidhe są istotami mitycznymi, znacznie potężniejszymi niż na innych planach i wywodzącymi się z królewskiego rodu istot baśniowych. Prócz tych samych mocy co słabsze siostry, dysponują jeszcze kilkoma zdolnościami magicznymi związanymi z zauraczaniem i ucieczką (jak na istoty baśniowe przystało), lecz mogą ich używać do woli. Dysponują również mocą dzięki której mogą inspirować również czaromiotów do lepszego i bardziej kreatywnego działania w Sztuce.

Źródła[edytuj | edytuj kod]