Sferopedia
Advertisement

To zmutowane stworzenie zostało po raz pierwszy odkryte w Podgórze, lecz rozprzestrzeniło się do innych obszarów pod opieką mrocznych elfów. Wygląda niczym zwyczajny pająk z ciałem w przybliżeniu rozmiaru ludzkiej dłoni, z wyjątkiem tego że posiada parę półprzezroczystych pajęczynowych skrzydeł które pozwalają mu niezgrabnie latać z prędkością podobną do idącego krasnoluda. Te latające pająki są równie jadowite co ich lądowi kuzyni i wydają się pochodzić z pająków łowczych, bo są biegłe w wyskakiwaniu w powietrze by złapać ofiarę i używać sieci jedynie by zabezpieczyć pożywienie w swoich leżach. Istnienie tych stworzeń rozpoczęło plotki o zdegenerowanej krzyżówce między avarielem (rzadkie skrzydlate elfy powierzchni) i drowami. Te auvathyrri (jak nazwali je samozwańczy uczeni) podobno posiadają chude ptasie skrzydła lub czarne owadzie skrzydła i trzymają latające pająki zamiast wszystkich innych zwierząt domowych. To, że nikt nigdy nie widział takiego elfa, tylko wzmacnia pogłoski, że istnieją i że zabijają każdego kto je napotka.

Źródła[]

Advertisement