Lampada

Mroczne i melancholijne kuzynki nimf, lampady (ang. lampads) włóczą się wzdłuż naturalnych jaskiń i wilgotnych tuneli, a ich łzawy płacz niesie się echem w ciemności. Ich łkanie jest tak przepełnione smutkiem, że wstrząsa większością tych którzy go usłyszą.

Spotyka się je często niosące światło w jaskiniach i podziemiach, przyciągając stworzenia do siebie, niczym ćmy do światła. Chociaż wolą ciemności wiedzą, że wystawiając się na światło zyskują przewagę nad istotami które patrzą na nie z mroku. Wynika to z faktu, że podobnie jak ich kuzynki z powierzchni, także ich niesamowite piękno wprawia w oszałamiający zachwyt, lecz tylko jeśli jest widoczne w świetle.

Podobnie jak nimfy strzegą najczystszych miejsc, a driady swoich świętych drzew, tak lampady pilnują ciemnych miejsc świata. Mówią do kamieni które tworzą ich mroczny świat, a ich rzewne łkanie rozbrzmiewa we wnętrznościach ziemi. Skały są również ich domem, przez które mogą przechodzić bez trudności, wtapiając się w otaczające ich kamienie. Ich baśniowa natura związana z naturalną przyrodą daje im możliwość władania magią druidów.

Źródła[edytuj | edytuj kod]

  • Pathfinder Bestiary 4