Księżycowa naga

Księżycowa naga

Księżycowe nagi (ang. lunar naga) są cierpliwymi obserwatorami nocnego nieba. Radują się kosmologią i wierzą głęboko w moc astrologi, dlatego też zawsze mają ze sobą garść skomplikowanych zodiaków. Kilka księżycowych nag posiada nawet wiedzę o niewypowiedzianych rzeczach mieszkających w ciemności między gwiazdami.

Księżycowe nagi mają białe, długie, sztywne włosy które okalają dosyć urodziwą twarz o śnieżnobiałej cerze i ciemnych oczach. Niżej jej wężowe ciało pokryte jest błyszczącą hipnotycznie, czarną łyską. Mierzą trochę ponad 3 metry, przy wadze około 45 kg.

Jako nocne stworzenia, księżycowe nagi żyją często w ruinach wież lub na szczytach gór, w miejscach gdzie dobrze widać otwarte, czyste niebo. W takich miejscach uważnie śledzą ruchy ciał niebieskich za pomocą astrologicznych urządzeń odkrywając kolejne tajemnice uniwersum. Natomiast te, które żyją pod ziemią wyprawiają się na powierzchnię przy każdej możliwej okazji. Zachmurzone niebo bardzo denerwuje te stworzenia, w takich momentach popadnięcie w konflikt z tą nagą staje się bardzo prawdopodobne. Księżycowe nagi tworzą czasami niewielkie kulty obserwatorów nieba, kultyści pod przewodnictwem nag zapisują grube tomy pełne obliczeń i spostrzeżeń astrologicznych. Jad księżycowych nag w niewielkich ilościach, zmieszany z wodą, owocowym sokiem i alkoholem jest lekko halucynogenny, taki napój podawany jest kultystą w specjalnych rytuałach. 

Prócz wcześniej wspomniane jadu, który w normalnym stężeniu powoduje znaczne osłabienie i  problemy ze skupieniem, księżycowe nagi potrafią również zahipnotyzować wrogiego im śmiałka za pomocą ruchów swojego ciała. Tak ogłupiony trep stoi zafascynowany i jest podatny na wszelkie ataki, jednakże każda rana wyrywa go z tego osłupienia. Dodatkowo wszystkie księżycowe nagi władają słabszymi zaklęciami na po podobieństwo zaklinacza

Źródła[edytuj | edytuj kod]

  • Pathfinder Bestiary 3