FANDOM

DnD MayInWorks barbeddevilL

Kolczasty diabeł

Hamatula

Kolczasty diabeł

Kolczaste diabły nazywane też hamatulami to diabły, które samotnie patrolują trzecią i czwartą warstwę Baator. Całe ich ciało od czubka głowy do końca grubego, mięsistego ogona pokryte jest ostrymi jak brzytwy kolcami. Ich dłonie wyposażone są w długie szpony a ruchliwe, przenikliwe oczy sprawiają niepokojące wrażenie. Zdecydowanie preferują samotność, łącząc się w grupy tylko na wyraźny rozkaz. Na Flegetosie, czwartej warstwie Baator piekielny czart Gazra zamieszkuje kryształowy zamek. Do jego podziemi hamatula wrzucają schwytanych intruzów, by poddać ich torturom. Gazra nadzoruje cztery zewnętrzne warstwy Baator, mając na swe usługi 5000 hamatula. Dwudziestu spośród nich nie odstępuje go na krok.

W odróżnieniu od innych baatezu hamatula nie mogą dowolnie przekraczać granic między warstwami, co prawdopodobnie ma zapobiegać porzucaniu przez nie obowiązków. Ich drugą nietypową cechą jest produkcja przydatnej substancji ubocznej. Gruczoły za ich uszami produkują potężny halucynogen, zbierany przez wyższych baatezu i używany podczas przesłuchań. Dotychczas śmiertelnym mędrcom udało się pozyskać jedynie śladowe ilości tej substancji do badań.

ŹródłaEdytuj