Kobieta kitsune

Kitsune lub inaczej lisi lud (ang. fox folk), to rasa przebiegłych zmiennokształtnych, znanych z miłości zarówno do oszustw jak i sztuki. Kitsune posiadają dwie formy, pierwszą jest atrakcyjny, szczupły człowiek o dużych czarujących oczach koloru złotego, pomarańczowego lub błękitnego. Druga postać jest prawdziwym kształtem, a jest to antropomorficzny lis pokryty najczęściej rudym futrem, choć zdarzają się również bardziej egzotyczne barwy. W tej postaci ich wydłużone pyski uzbrojone są w drobne, ostre zęby którymi mogą dotkliwie pogryźć. Kitsune mierzą od około 135 cm do 150 cm, przy wadze od 40 kg do 50 kg. W wieku dwunastu lat stają się dorosłe, a dożywają około 70 lat, choć najstarsze osobniki dożywają 100 lat.

Każdy kitsune potrafi swobodnie zmieniać postać między lisią a całkowicie ludzką oraz potrafią dobrze widzieć w słabym świetle. Dodatkowa ta magiczna rasa ma magiczną zdolność do tworzenia widmowych świateł, dzięki którym oszukują i zwodzą innych. Niektóre kitsune mają więcej niż jeden puszysty, lisi ogon, takie okazy potrafią władać większą ilością magicznych zdolności. Najpotężniejszymi pod tym względem są dziewięcioogoniaste kitsune. 

Pomimo niepohamowanej skłonności do oszustw, potrafią być prawdziwie lojalnymi towarzyszami. Rozkoszują się sztuką, zwłaszcza zagadkami i opowiadaniem historii i opowieści. Społeczeństwo kitsune jest bardzo tajemnicze i niewiele o nim wiadomo. Bardzo lubią rywalizacje szczególnie w artystycznych dokonaniach. Dobrze dogadują się z elfami i samsarans, lecz ich reputacja oszustów sprawia, że mają trudności z nawiązaniem relacji z innymi rasami, w wielorasowych społecznościach bardzo często ukrywają swoją prawdziwą postać. Często osiedlają się w pradawnych, rodowych siedzibach gdzie mogą czerpać mądrość i opowieści od przodków, tych żywych jak i tych martwych. Kitsune nie są zbyt religijne i traktują wiarę w bogów z obojętnością, lecz jeśli już czczą jakieś Moce, to są to bogowie rzemieślnictwa i sztuki. Chęć poznania nieznanych i egzotycznych legend, mitów i opowieści o antycznych bohaterach jest często powodem dla którego kitsune wyruszają na szlak i stają się poszukiwaczami przygód.

Ze względu na to, że są bardzo bystre i zwinne, kitsune to urodzeni bardowie i łotrzykowie. Sztuka, w sensie magii wtajemniczeń nie jest wśród nich niecodziennym widokiem. Te osobniki które urodzą się z śnieżnobiałym futrem i jasnymi oczami bardzo często zostają namaszczone jako wyrocznie.

Źródła[edytuj | edytuj kod]

  • Pathfinder -  Advanced Race Guide