Bóg
Keptolo
Tytuł(y) Gorliwy Faworyt
Symbol stylizowany grzyb
Plan Ojczysty Otchłań/66/Demoniczne Otchłanie
Ranga mocy półbóg drowów
Charakter chaotyczny zły
Dziedziny pochlebstwa, upojenie, plotki, oportunizm
Domeny Chaos, Zło, Wiedza, Podróże
Ulubiona broń długi miecz
Wrogowie Zinzerena
Zwierzchnik Lolth

Keptolo jest uosobieniem ideału drowiego mężczyzny: elegancki, szybko myślący, uważny i ochoczo rozpustny. Zazwyczaj wygląda jak młody szlachcic ubrany w jedwabne szaty w kolorach czerwieni, purpury, gagatu i bursztynu. Uzbrojony jest w niewielki, ale wytrzymały sztylet oraz pięknie ornamentowany długi miecz. Podczas walki używa obu broni jednocześnie, tak jak czyni to wiele z drowów. Kiedy wybiera się na polowanie, dodatkowo ubiera aksamitny płaszcz i dzierży wspaniałą kusze. Jego relacje z pozostałymi bóstwami drowów są fałszywie przyjazne, po za Zinzerena, którą otwarcie pogardzał, po jej śmierci nie ma już otwartych wrogów. Jego symbolem jest stylizowany grzyb który w kulturze mrocznych elfów jest symbolem napitków jak i płodności. 

Dogmat[edytuj | edytuj kod]

Karm próżność twojej pani, a wszystkie skarby będą twoje. Uważaj kogo obrażasz i miej zawsze przy sobie towarzyszka którego możesz poświęcić za swoje zbrodnie. Plotki mogą być równie zabójcze jak trucizna czy ostrze zabójcy. Używaj trucizny słów aby zniszczyć swoich rywali i zabrać wszystko co do nich należało.

Kler i świątynie[edytuj | edytuj kod]

Sanktuaria Keptolo znaleźć można w całym Podmroku. Wielu drowich oficerów czci go jako swojego patrona, nie rzadko przez jego związek z piciem. Opowieści o jego seksualnych wyczynach  są bardzo popularne, istnieją nawet grupy "artystów" pod jego patronatem, które przedstawiają takie "występy" publicznie i prywatnie. Największa świątynia tego bóstwa znajduje się w mieście Erelhei-Cinlu, w świecie Oerth, lecz jedynie najbogatsi i najbardziej przystojni mężczyźni dopuszczani się do służby Keptolo w tamtejszej świątyni.

Kapłani Keptolo służą jako doradcy, krytycy, filozofowie i politycy, zasadniczo w każdej roli która nie wymaga realnej pracy. Starają się naśladować swoje bóstwo na różne sposoby dlatego też są to najprzystojniejsi i najbardziej czarujący przedstawiciele rasy drowów. Jednakże są oni również bardzo niebezpieczni, wielu z nich jest wykwalifikowanymi trucicielami, zabójcami albo szpiegami. Całkowicie kapryśni i niegodni zaufania (nawet na zdegenerowane standardy drowów). Czciciela Gorliwego Faworyta odnoszą się z szacunkiem do kapłanek Lolth, szczególnie do opiekunek szlachetnych domów. W stosunku do innych osób, szczególnie do innych kapłanów, niżej w hierarchii stosują nadużycia i manipulacje. 

Źródła[edytuj | edytuj kod]

Lolth
Mroczne Seldarine
Panteon drowi
Eilistraee | Keptolo | Kiaransalee | Malyk | Selvetarm | Vhaeraun | Zinzerena
byli członkowie
Ghaunadaur