FANDOM

Bóg
Jazirian
Tytuł(y) Wąż Świata
Symbol uroborski couatl
Plan Ojczysty Celestia/Solania/Uroboros, Wrota Mądrości
Ranga mocy większe bóstwo
Charakter praworządny dobry
Dziedziny wspólnota, pokój, nauka, rodzicielstwo
Domeny dobro, powietrze, prawo
Ulubiona broń drąg
Sojusznicy Io, Shekinester
Wrogowie Merrshaulk, Ramenos, Asmodeusz (Ahriman), Parrafaire
Zwierzchnik brak

Jarizin jest bogiem couatli. Wierzą że jest on najwyższą manifestacją Węża Świata.

Boska krainaEdytuj

Krainę Jaziriana znaną jako Uroboros, Wrota Mądrości (ang. Uroboros, the Gates of Wisdom) można odnaleźć na Solanii, czwartej warstwie Siedmiu Niebios. Uroboros to niewidzialna, nieuchwytna kraina w chmurach ponad warstwą, którą można osiągnąć jedynie poprzez skok wiary ze szczytu góry lub lecąc w górę do granic możliwości by spaść na ziemię. Poszukujący odnajdzie wówczas krainę lekkości, wyczerpania, wytchnienia i skrajnej błogości. Pióra dryfują przez krainę tak jak duchowe węże, skrzydlate węże, couatle i wichrowe pełzacze.

Uroboros jest jedynymi wrotami pomiędzy Solanią, a wyższymi Niebiosami. Ci, którzy wspięli się na sam szczyt niebiańskiej góry, muszą przejść przez nią i odpoweidzieć na jedną z zagadek Jaziriana zanim będą mogli udać się dalej.

Rubinowy Pałac Sardiora okazjonalnie pojawia się w niej podczas swej podróży przez plany.

Mity i legendyEdytuj

Węże PrawaEdytuj

Jazirian2

Jazirian i Ahriman

Zgodnie z mędrcem imieniem "Chrystos" w Guide to Hell, wieloświat był pierwotnie niczym innym jak wirującym Chaosem. Bogowie powolnie formowali się w pierwotnej mieszaninie, a pośród nich uformowali się najwięksi czempiony Prawa, Bliźniacze Węże Jazirian i Ahriman. Na początku byli intymnie spleceni ze sobą, ogon Jaziriana w paszczy Ahrimana i nawzajem. Razem ustanowili fundamentalne prawa planów: Jedność Kręgów, Regułę Trójek oraz Centrum Wszystkiego, tworząc okrężny kształt kosmosu, dominujące go triady oraz plan neutralności zwany Harmonijną Opozycją Zewnętrza.

Ahriman i Jazirian, którzy pierwotnie pracowali razem we wszystkich sprawach, walczyli o to który plan miałby być centrum wszystkiego. Ahriman wybrał Baator, zaś Jazirian wybrał Niebo. Spierali się tak wielce, ze swoimi ogonami wciąż w swoich paszczach, iż rozdarli się nawzajem. Krew z ogona Jaziriana zrodziła pierwsze couatle, podczas gdy krew Ahrimana, której okropny upadek stworzył szeroką czeluść zwaną Wężową Transzeją (ang. Serpent Trench), uformowała pierwsze piekielne czarty. Ahriman, zraniony i uwięziony przez prawa, które sam stworzył, działą obecnie pod przebraniem arcyczarta Asmodeusza, podczas gdy Jazirian pozostaje cicho w tle, wykorzystując swoje couatle do gromadzenia informacji o celach Ahrimana.

ŹródłaEdytuj

  • Greenwood, Ed, Eric L. Boyd, and Darrin Drader. Serpent Kingdoms. Renton, WA: Wizards of the Coast, 2004.
  • McComb, Colin, Wolfgang Baur, and Dori Jean Hein. Planes of Law. Lake Geneva, WI: TSR, 1995.
  • Pramas, Chris. Guide to Hell. Renton, WA: Wizards of the Coast, 1999.
  • Sargent, Carl. Monster Mythology. Lake Geneva, WI: TSR, 1992.