FANDOM

Frostforged Wyrm

Jaszczur zimnokuty

Jaszczury zimnokuty (ang. frostforged wyrms) powstają z białych smoków, które są zadręczane przez demony.

OpisEdytuj

Demony czasem porywają białe smoki z ich naturalnego świata, by "ulepszyć" je w kuźniach Otchłani. Jaszczur zimnokuty jest tego rezultatem: udręczoną bestią, odzianą w ciężkie płaty pancerza z wykutego na zimno żelaza, przytwierdzonymi doń ciężkimi gwoździami. Nie ma znaczenia jak bardzo smok stara się uwolnić - malutkie demony łażą po jego ciele i naprawiają uszkodzone płyty pancerza.

Jego prawdziwą naturę można poznać tylko, widząc go przez szpary w masie kolczastego metalu. Obłoczki pary wydostają się spod jego hełmu, który w zetknięciu z nią pokrywa się szronem. Takie udręczone istoty rzadko żyją długo - zwykle zostają zabite przez demony lub zajeżdżone na śmierć przez swych srogich panów, którzy widzą w nich tylko żywe narzędzia wykonane do roznoszenia rzezi.

WalkaEdytuj

Utrzymywane na skraju obłędu, te otchłanne smoki wyją w bólu i cierpieniu podczas atakowania swych wrogów. Walczą wściekle, wyzwalając od razu swoją broń oddechową, a potem wyprowadzając ciosy wręcz przeciw każdemu kogo dosięgają. Szczególnie groźny robi się, gdy krwawi - wpada wtedy w straszny szał, co skrzętnie wykorzystują jego demoniczni mocodawcy.

Walczą one tak samo jak wolne białe smoki, ale łatwo zdominować jego umysł - zauroczony zaczyna atakować każdego najbliższego demona. Nie mają już głowy do używania czarów. Ich zionięcie boleśnie mrozi ofiary oraz spowalnia ich ruchy. W ich pancerze wbudowane są specjalne haczykowate kolce, które demony wykorzystują niczym ostrogi, raniące smoka i doprowadzające go do szału - nawet, jeśli równa się to z ostatecznym zadręczeniem go na śmierć.

ŹródłaEdytuj