FANDOM

Landwyrms1

Jaszczur pustynny, wzgórzowy i leśny

Landwyrms3

Jaszczur górski, równinny i dżunglowy

Landwyrms2

Jaszczur tundrowy, podmroczny i bagienny

Jaszczury lądowe (ang. Landwyrms) są przebiegłymi, drapieżnymi smokami które niemiłosiernie przeszukują swoje środowisko w celu znalezienia ofiary. Podczas gdy część twierdzi że reprezentują prymitywną, rodową formę prawdziwych smoków, większość neguje takie twierdzenia. Bez względu na swoje pochodzenie, każda odmiana lądowego jaszczura jest wyjątkowo przystosowana do swojego naturalnego środowiska. Wszystkim lądowym jaszczurom brakuje skrzydeł, lecz ich kształty ciała różnią się od typu, od wężowych (pustynne ziemne jaszczury) do skalistych (górskie lądowe jaszczury). Mają duże, potężne szczęki, szponiaste przednie i tylne kończyny oraz grube łuski, których ubarwienie odzwierciedla ich naturalne środowisko. Lądowe jaszczury mają wielkie zasoby wiedzy o swoim otoczeniu i jeśli podejść do nich pokojowo i z szacunkiem, mogą być być źródłami wielkiej mądrości. Lądowe jaszczury mogą stać się doskonałymi wierzchowcami, choć mają silną wolę i są niezależne, więc nawet najmniej inteligentny musi być traktowany z wielkim respektem, lub obróci się przeciw swojemu jeźdźcowi.

Pustynny jaszczurEdytuj

Serce pustynnego lądowego jaszczura płonie cierpliwym złem gdy kryje się w oczekiwaniu na ofiary. Żółto-brązowe łuski pustynnego lądowego jaszczura perfekcyjnie zlewają się z swoją jałową okolicą. Ich faliste ciała sprawiają że wyglądają niczym ogromne węże, póki ktoś nie dostrzeże ich potężnych przednich i tylnych pazurów normalnie trzymanych ściśle przy ciele. Pustynne lądowe jaszczury kryją się starożytnych grobowcach i innych zrujnowanych budynkach, co doprowadziło do ich przydomku “smoka grobowcowego.” Są dość zdolne bronić swoich leż przed każdym poza największymi błękitnymi smokami, z którymi często ścierają się o terytorium. Odpowiadają najlepiej gdy zaoferuje im się kosztowności. Pustynne lądowe jaszczury mówią i wspólnym.

Leśny jaszczurEdytuj

Wzgórzowy jaszczurEdytuj

Dżunglowy jaszczurEdytuj

Górski jaszczurEdytuj

Równinowy jaszczurEdytuj

Bagienny jaszczurEdytuj

Tundrowy jaszczurEdytuj

Podmroczny jaszczurEdytuj

ŹródłaEdytuj