FANDOM

Impiltur to królestwo przyjaznych kupców lubiących pokój, lecz zdolnych do przemyślanych aktów wojennych, jeśli to konieczne. Mieszkańcy tej krainy ochoczo bronią jej granic, choć rząd tradycyjnie zachowuje neutralność, przez co sąsiedzi są zdani na własne siły. Do Impiltur z północy napływają wszelkiego rodzaju cenne surowce, do portów zaś trafiają różnorodne egzotyczne towary. Faeruńczycy zamieszkujący pozostałą część kontynentu często zwą Impiltur "Zapomnianym Królestwem". Można tu spotkać kopalnie i drzewa typowe dla krain północy, lecz brak wiedźm czy tyranów skłonnych słać całe armie na podbój sąsiadów. Wytwarzane tu dobra trafiają najpierw do Sembii albo Telflamm, więc nabywcy nie wiedzą nawet o impilturskim pochodzeniu przedmiotów z miedzi czy srebrnych i żelaznych sztabek. Kraina ta stanowi również wrota do Damary. Ponadto coraz większa liczba tutejszych rolników zaczyna trudnić się eksportem wędzonego mięsa, serów i sycącego ognia (mocnego, wytrawnego wina kiepskiej jakości, lecz dużej mocy). Impiltur pozostaje w pokojowych stosunkach z sąsiadami, lecz mimo to utrzymuje armię w pełnej gotowości bojowej. Region niepokoją bowiem ataki bandytów oraz orków i hobgoblinów z Gór Zimnej Ostrogi, a prace górnicze i kopalnie odkrywkowe często budzą uśpione w ziemi potwory. Do tego dochodzą intrygi agentów Thay, którzy nie omijają miast Impiltur, zasilonych nowym zastrzykiem energii kapłanów Shar oraz innych mrocznych mocy.

ŹródłaEdytuj

  • Zapomniane Krainy: Opis Świata