Huldra

Huldry (ang. huldras) są istotami baśniowymi, które według legend zostały stworzone przez trollowe wiedźmy aby pomóc w zwabianiu ludzi w sidła trolli. Każda huldra zna te opowieści i uznaje je za obraźliwie, i zaprzecza im całkowicie, niemniej jednak historie nadal nie znikają. Nie ma łatwiejszego sposobu na doprowadzenie huldry do furii niż wspominanie o tym micie (szczególnie wyrażając nieufność lub pogardę w stosunku do niej), a ich nienawiść do wszystkiego co "trollowe" jest powszechnie znana uczonym którzy zagłębiają temat istot baśniowych.

Huldra wygląda jak piękna ludzka kobieta, jednak dwie cechy potwierdzają jej baśniowe pochodzenie. Pierwszą z nich jest długi, puszysty lisi ogon oraz to, że w jej plecach zionie dziura ujawniająca że jest ona pustą skorupą z kory. Większość huldr nosi długie włosy aby zamaskować dziurę w plecach oraz ubiera długie suknie aby ukryć swoje ogony podczas rozmów z innymi istotami. Choć huldry nie wstydzą się swojego baśniowego pochodzenia to irytują się kiedy ktoś zwraca uwagę na ich ogony. Ogony mają magiczną właściwość, która sprawia, że uderzona nią osoba z każdym kolejnym ciosem staje się coraz brzydsza. Huldry są ciekawskimi istotami, dlatego też o ile humanoidzi zachowują szacunek w stosunku do nich, są one chętne do udziela informacji o najlepszych miejscach do polowania czy wędkarstwa.

Huldry są idealnie przystosowane do przebywania w dzikich ostępach ich magiczne zmysły potrafią zawsze wykryć wszelkiego rodzaju wnyki lub pułapki, a do tego magia chroni je przed naturalnym chłodem lub ciepłem. Do tego świetnie widzą zarówno za dnia, jak i w półmroku a nawet całkowitych ciemnościach. Gdyby nawet to zawiodło, to mają świetny węch. Dysponują kilkoma zdolnościami magicznymi związanymi z oczarowaniem, a także potrafią kształtować drewno. Potrafią one raz dziennie manipulować szczęściem osoby której dotkną, sprawiając, że będzie miała szczęście lub pecha.

Czasami huldry zakochują się w drwalach lub innych śmiałkach przebywających na świeżym powietrzu i zapraszają ich do swojego łoża jako kochanków. Jednak takie romanse prawie zawsze kończą się rozczarowaniem i niezrozumieniem po obu stronach. Pomimo kruchej i zwinnej powierzchowności, huldry są zaskakująco silne, a opowieści pełne są ich wyczynów polegających na prostowaniu podków czy odrzucaniu przeciwników na bok niczym szmaciane lalki.

Źródła[edytuj | edytuj kod]

  • Pathfinder Bestiary 4