FANDOM

Prędkość: 60 stóp / 40 mil na godzinę

Załoga: 10

Pasażerowie: 15

Ładunek: 18 ton

AC: 15

Punkty wytrzymałości: 625

Próg obrażeń: 10

Ster / Zasilanie (100,000gp)

Zbrojenia:

2 działo (załoga: 2) Atak bronią dystansową: +6 do trafienia, zasięg 600/2400 stóp, jeden cel. Trafienie: 44 (8d10) obrażeń zadawanych przez obrażenia.

Kupiec jest niewątpliwie najpowszechniej produkowanym, szeroko stosowanym i wielokrotnie modyfikowanym statkiem do czarożeglugi w Kosmicznych Morzach. Pierwotnie stworzony jako mały statek handlowy (stąd nazwa), Kupiec znalazł zastosowanie jako statek zwiadowczy, statek wycieczkowy, transport osobisty dla bogatych, a nawet (znacznie zmodyfikowany) jako okręt wojenny bliskiego zasięgu. Tylne płetwy kupca, choć wydają się jedynie dekoracyjne, pomagają w manewrowaniu w locie. Podnosi żagle podczas podróży przez wodę, opierając się na wietrze zamiast steru napędu.

Z dala od planet i innych dużych obiektów, Kupiec leci w przestrzeni kosmicznej w tak zwanej prędkości przelotowej. Prędkość przelotowa statku zależy od napędzania go przez ster. Niewielki ster pozwala statkowi podróżować między sąsiednimi planetami w ciągu 2d6 + 2 dni (element losowy zakłada, że ​​nawet sąsiednie planety mogą znajdować się w różnych częściach ich orbit). W ekstremalnych okolicznościach można podwoić lub nawet potroić te czasy.

Statki te są wyposażone w dwa Lampiony Czystości Powietrza i Astrolabium.

Wykorzystanie statku

Handel: szlaki handlowe do większości światów nie są rozległe na początku, a większość ludzi znajduje rozwiązania problemów handlowych dzięki magii, lepsze niż dalekie podróże kosmiczne.

Są jednak wyjątki. Światy, w których brakuje niektórych metali, drewna lub wyrobów gotowych, często cieszą się, że są częścią handlu międzygwiezdnego. I, oczywiście, wszystkie światy doceniają blask pozaziemskich klejnotów i biżuterii. Najczęstszym ruchem, nawet do światów, które cenią magię w podróży kosmicznej, jest informacja; małe, cenne przedmioty; unikalne przedmioty; przemycanie; i obsługa pasażerów. W tych obszarach standardowy handlowiec jest najlepszy - tani sposób na przejście z punktu A do punktu B.

Swobodne poszukiwanie przygód:

Kupiec często jest pierwszym poszukiwaczem wyborem poszukiwaczy przygód, głównie dlatego, że może być kupiony tanio i łatwo naprawiony. Na pokładzie statków wycieczkowych, łańcuch dowodzenia zwykle zatrzymuje się na kapitanie, co w terminach związanych z podróżą oznacza zwykle "tego, który krzyczy najgłośniej". Handlujący Kupcy nie są szczególnie zadowoleni z kolekcjonowania władających czarami i szalejących z mieczem maniaków, którzy depczą po całym magazynie i wrzeszczą, budząc potwory i zwracając uwagę innych statków na Kupca jako cel. Reakcje handlowców na poszukiwaczy przygód, którzy korzystają z tych statków, są różne.

Niektórzy nie chcą zadawać się z takimi indywiduami. Inni wysyłają ich gęsiego w łańcuchach do innych systemów, tylko po to żeby się ich pozbyć.

Piractwo:

Powszechny charakter handlarza sprawia, że ​​jest to statek początkowy dla piratów, zanim jeszcze "wymienią" go na bardziej imponującą jednostkę. Podczas używania Kupca, najlepszym celem piratów są inne statki “Kupcy” i okazjonalnie galeony. Piraci, którzy używają tego samego handlarza przez jakiś czas, modyfikują go, przyspieszając, zwiększając jego manewrowość i dodając więcej broni.

Źródło: http://mythadvocate.blogspot.ca/