FANDOM

Icewind Dale

Góry Grzbietu Świata widoczne na mapie Doliny Lodowego Wichru z gry Icewind Dale (2000)

Dla Faeruńczyków Grzbiet Świata to nieskończona, niemal niemożliwa do przebycia ściana wysokich, mroźnych gór, wyznaczających koniec świata. Mieszkańcy Scornumbel mówią o nim po prostu Ściana. Za nim rozciąga się Bezkresne Morze Lodu - zamarznięte pustkowie, po którym hulają wyjące wichry i na którym nic nie jest w stanie przeżyć. W pewnym miejscu zaś pochłaniają je śmiertelne białe opary, ciągnące się do krain bóstw. Pośród szczytów żyje wiele potworów, które często niepokoją ziemie rozciągające się u stóp Ściany. Owe podnóża Grzbietu Świata są pofałdowane i porośnięte drzewami iglastymi, pośród których hasają jelenie, sarny i kozice. Region ten jest w większości niezamieszkany, choć wędrują po nim wojownicze i nieprzyjazne barbarzyńskie plemiona. Za zachodnim krańcem Ściany rozciągają ię ziemie zwane wspólnie Mroźną Dalą - tu położona jest Dolina Lodowego Wichru oraz inne interesujące górników miejsca. Na drugą stronę Grzbietu Świata przedostać się można lecąc lub, jeśli to niemożliwe, wspinając się po stromych szczytach. Warto tylko mieć na uwadze, iż na zboczach krążą giganci wzgórzowi, a z kolei szczyty i zamarznięte doliny na dużej wysokości to siedziby lodowych gigantów, białych smoków i yeti. Najodważniejsi i najbardziej zdeterminowani spośród tych, którzy chcą dotrzeć do Mroźnej Dali mogą zdecydować się na podróż pod ziemią, szlakiem prowadzącym poprzez opuszczone krasnoludzkie twierdze, których korytarze czasem prowadzą do kopalni ciągnących się przez cały masyw górski. Tacy śmiałkowie winni tylko pamiętać, że owe fortece i groty to dom plemion orków, hobgoblinów, niedźwieżuków, goblinów i gigantów. Co gorsza, w zatopionych w ciemnościach poziomach kopalni i ztolniach czasją się jeszcze mroczniejze stwory.

ŹródłaEdytuj