FANDOM

636252777224997611

Gnoll

Gnoll

Gnoll

636330365855356551

Flind z Volo's Guide to Monsters

Flind

Flind

Próba rozmowy z gnollem jest najszybszą drogą do jego żołądka.

- Volo

Gdy gnolle są osłabione, szukają odizolowanych wiosek, okaleczają i obezwładniają jej mieszkańców i żerują na nich, wraz z tym jak odpoczywają i odzyskują siły.

- Elminster

Gnolle to duże, hienowate humanoidy, których luźno zorganizowane bandy są postrachem wielu światów a Materialu. Ciała gnolli są z grubsza humanoidalne - poruszają się w postawie wyprostowanej a ich dłonie posiadają palce z przeciwstawnym kciukiem i są równie zręczne jak ludzkie. Mają szarozieloną, pokrytą futrem skórę, ciemniejszą przy hienim pysku i żółtawą lub rdzawą grzywę włosów. Najczęściej przesiąknięte są smrodem surowego mięsa i padliny. W walce gnolle usiłują wykorzystać przewagę liczebną, atakując bezładnie całym stadem. Jeśli grupą dowodzi flind albo bystrzejszy i potężniejszy gnoll-przywódca, jej działania stają się bardziej zdyscyplinowane i zorganizowane. Potrafią wtedy wciągać przeciwnika w pułapkę, atakować z flanki a nawet przeprowadzić zorganizowany odwrót. Walczą zazwyczaj przy pomocy mieczy, włóczni i toporów, choć spotyka się też gnolle uzbrojone w łuki i morgenszterny.

Gnolle są najczęściej spotykane w podziemnych jaskiniach bądź ruinach. Na powierzchni działają głównie nocą, z uwagi na awersję do światła. Dowodzone są zawsze przez najsilniejszego osobnika, rządzącego za pomocą strachu i szantażu. W razie śmierci przywódcy w stadzie wybuchają walki mające na celu wyłonienie nowego, co czasem prowadzi do rozpadu grupy. W swoich jaskiniach często trzymają trolle jako strażników, natomiast hieny i hienodony służą im za zwierzęta bojowe. Typowe legowisko gnolli liczy sobie od dwudziestu do dwustu samców i około połowy mniej samic. Elitą każdego większego oddziału gnolli jest herszt, otoczony grupą elitarnych wojowników. Samice gnolli są równie sprawne fizycznie jak samce, jednak rzadko przewodzą stadu i otrzymują zwykle gorsze uzbrojenie i wyposażenie. Oprócz dorosłych w legowisku przebywa duża liczba młodych (dwukrotnie więcej niż dorosłych) i pewna ilość niewolników, których te istoty chętnie trzymają. W społeczności gnolli nie występuje funkcja kapłana, choć posiadają prymitywną namiastkę religii, związaną z fazami księżyca. Kiedyś popularnym bóstwem tych istot był Gorellik, jednak jego religia słabnie coraz bardziej, będąc wypieraną przez kult Władcy Demonów Yeenoghu, któremu gnolle bardziej służą niż oddają cześć.

Gnolle chętnie współpracują z orkami, hobgoblinami, niedźwieżukami, ogrami i trollami, jednak w relacjach z innymi rasami kierują się przede wszystkim perspektywą zaspokojenia swojej niepohamowanej żarłoczności. W związku z tym, jeśli potencjalny wspólnicy nie są dość liczni, współpraca kończy się z reguły ich pożarciem kiedy przestają być potrzebni. Zdarza im się również przeszacować własne siły i w rezultacie sami kończą na stołach silniejszych kompanów. Gnolle nie przepadają za cywilizowanymi rasami humanoidów, a także za koboldami, goblinami i gigantami. Wielką odrazę żywią do wszelkiej pracy fizycznej. Żywią się wszelkimi dostępnymi ciepłokrwistymi istotami, preferują jednak inteligentne jadło, z uwagi na zabawniejsze dźwięki, jakie wydaje podczas konsumowania go. Zazwyczaj całkowicie ogołacają z pożywienia dany teren a następnie przenoszą się w inne miejsce. Rzadko zdarza im się umrzeć ze starości, ale mogą dożywać wieku 35 lat.

FlindEdytuj

Flindy przypominają budową gnolle, są jednak nieco niższe i bardziej muskularne. Ich futro jest rude lub brązowe, zazwyczaj krótkie i brudne. Ich pyski nie są tak wydłużone a uszy mają zaokrąglone, co czyni ich rysy mniej zwierzęcymi. Flindy są znacznie inteligentniejsze od gnolli, dobrze zorganizowane i traktowane przez nie z podziwem i szacunkiem. Często przewodzą stadom głupszych krewniaków. W walce używają maczug lub pałek flindów - specjalnej, typowej dla nich broni złożonej z dwóch połączonych łańcuchem metalowych prętów.

ŹródłaEdytuj