FANDOM

HallOfRecords

Gmach Zapisów

HallOfRecords02

Mapa kampusu

Gmach Zapisów (ang. Hall of Records) to siedziba frakcji Przeznaczonych w Sigil.

Zamknięte z powodu zadłużenia spóźnionego dokładnie tydzień płatności, Kolegium Sztuk Akademickich Bigby'ego (ang. Bigby's College of Academic Arts) zostało przekształcone w Gmach Zapisów, kampus składający się z sześciu budynków, stulecia temu. Siódmy budynek - biblioteka - został przez Biorących sprzedany ze sporym zyskiem, który opłacił renowację pozostałych sześciu. Oczywiście, będąc bystrymi jak byli, Biorący sprzedali jedynie budynek, nie książki, zwoje i pozostałe akademickie zbiory. Materiały te zostały ukryte w podziemnych archiwach, by zostać wykorzystane jako podstawa nowego projektu badawczego: Tajemna Historia Sigil. Przez stulecia, kolejni faktole ukrywali rzadkie i cenne tomiska w tajemnych kryptach. Dnia dzisiejszego, podziemny kompleks obejmuje wielkością taki sam obszar jak struktury ponad nim; kilka budynków może się nawet zawalić, z racji na błędne wykopy i marne podpieranie ich na przestrzeni lat.

CampusEdytuj

Campus Przeznaczonych składa się na siedem budynków:

  1. Gmach Frakcji (ang. Faction Hall) - gmach spożywczy, zapewniający wikt i opierunek.
  2. Dormitorium Frakcyjne (ang. Faction Dormitory) - miejsce stacjonowania armii Przeznaczonych.
  3. Gmach Zapisów Własności (ang. Hall of Property Records) - miejsce spisujące akty własności w Sigil.
  4. Gmach Spisu Ludności (ang. Hall of Census Records) - miejsce spisujące akty narodzin i zgonu w Sigil.
  5. Akademia Treningu Rowana (ang. Rowan Academy of Training) - miejsce walk ćwiczeniowych oraz o pozycję.
  6. Gmach Zapisów (ang. Hall of Records) - ogromna wieża o trzydziestu kondygnacjach gromadząca wszystkie informacje.
  7. Biblioteka (ang. library) - historyczny, obecnie sprzedany gmach, którego skarby, tomiszcza i zwoje umieszczone są w rozległych krypach pod kampusem.

Gmach FrakcjiEdytuj

Pozostałe sześć budynków było uprzednio używane jako gmach spożywcze, dwa studenckie dormitoria (ang. student dormitory), dormitorium fakultatywne (ang. faculty dormitory), ogromny gmach akademicki oraz gmach rekreacyjny. W głównej mierze większość tych budynków wciąż zachowuje swoją pierwotną funkcję. Przykładowo, w gmachu spożywczym, obecnie zwanym Gmachem Frakcji, Przeznaczeni oraz ich towarzysze mogą dostać dobrą strawę - a nawet niewielki pokój - za rozsądną cenę. Trepy bez brzdęku mogą popracować na swoją kolację czy wikt, o ile pierw wykonają swoje zadania.

DormitoriaEdytuj

Jedno z dormitoriów studenckich mieści członków armii Przeznaczonych. Diuk Darkwood stopniowo zwiększał ilość członków frakcji stacjonujących w Dormitorium Frakcyjnym; przesiaduje tam obecnie 2 500 Biorących. Pozornie żołnierze są potrzebni do zajmowania się terenem i przenoszenia ogromu archiwów, lecz niektórzy pozostają podejrzliwi.

Drugie dormitorium studenckie oraz dormitorium wydziałowe zostały przemianowane na pomniejsze gmachy zapisów. Jednym jest Gmach Zapisów Własności, gdzie każdy może dowiedzieć się kto jest właścicielem czego w całym Sigil - jeśli tylko zerknie. Oczywiście, odnalezienie właściwego zapisu jest podstępną sprawą, gdyż Przeznaczeni pobierają sporą opłatę za zadanie (oraz zapisując kto chciał informacji). Natomiast Gmach Spisu Ludności stara się być na bieżąco ze zmieniającą się populacją Klatki. Przeznaczeni czynią porządną robotę spisu narodzin, lecz śmierci są inną sprawą - głównie dlatego, iż Grabarze nie zawsze kłopoczą się ze zgłoszeniem imion zmarłych, których zbierają. W istocie, obie frakcje często niemal uciekają się do rękoczynów w tej kwestii.

Akademia Treningu RowanaEdytuj

Pięciokondygnacyjny gmach, przemianowany na Akademię Treningu Rowana, jest obszarem wyzwań o pozycję pośród Biorących. Dwukrotnie w tygodniu, na audytorium na pierwszym piętrze mają miejsce rywalizacje walki, magii, rozumu i kilku innych umiejętności. Jeśli niski rangą nazwowy chce awansować, odnajduje faktotuma, którego stanowisko chce przejąć i stawia wyzwanie. (Niektórzy nazwowi wolą "przekonać" faktotumów by odeszli bądź zachęcają ich do przejęcia pozycji kogoś innego; niektórzy uparci faktotumowie znikają całkowicie.) Jako iż jest to główne źródło rozrywki w Sigil, Przeznaczenie naturalnie pobierają opłatę za wstęp dla widzów jak i zawodników. Im wyższa pożądana pozycja, tym większa opłata.

Kiedy nie jest wykorzystywany do wyzwań, gmach oddaje się do rekreacji rodzajów o wiele bogatszych niż instruktaż wiercenia. Na rozkaz faktola i pod przewodnictwem Rayli Whitespoon (ang. Biała Łyżeczka) (kobieta githzerai, wojownik/czarodziej, Przeznaczeni, CN), członkowie frakcji uczą się tajników walki, zarówno poprzez magię jak i oręż. Whitespoon, choć oddana sobie, respektuje zdolność Diuka Darkwooda i chętnie za nim podąża - przynajmniej, póki nie nadarzy się lepsza okazja. Obecnie w Akademii trenuje około 3000 członków frakcji.

Także wewnątrz Akademii znajduje się stały portal do Himinborga - grodu na pierwszej warstwie Ysgardu, gdzie można czasem spotkać bóstwo Diuka, Heimdalla. Ma miejsce dość duża ilość przepraw tam i z powrotem pomiędzy Himinborgiem i Sigil, gdyż nie tylko Przeznaczeni często udają się do Ysgardu ku rekreacji, lecz wielu mieszkańców tego planu lubi się przyglądać (i czasem brać współudział) w wyzwaniach i sesjach treningowych Akademii.

Gmach ZapisówEdytuj

Ostatni budynek, któremu cały kampus zawdzięcza nazwę, jest Gmach Zapisów - przeogromna wieża wysoka na trzydzieści kondygnacji. Tutaj znajdują się wszystkie pożyczkowe zapisy, specyfikacje podatkowe, zwłoki dłużnicze, zagraniczne kursy i tym podobne - cokolwiek mające do czynienia z brzdękiem. Diuk Darkwood ma około 3000 członków frakcji pracujących w Gmachu, wszystkich oddanych znajdywaniu ciekawostek do wykorzystania w jego celu do przejęcia władzy nad Sigil.

Kiedy szperacze odkryją tajemnicę wartą zgłoszenia, zanoszą ją na pierwsze piętro, gdzie zostaje wysłane przez magiczne rurki na następne piętro i posortowane. W zależności od natury informacji, może zostać wysłana na wyższe piętra, aż najdelikatniejsze cienie ze wszystkich ostatecznie osiąga najwyższe piętro. (Wiele osób w Klatce nauczyło się przynosić zbitki użytecznych informacji do Gmachu, gdzie zazwyczaj otrzymuję sztukę czy dwie złota w zamiast.) Kiedy uprzywilejowana informacja toruje sobie drogę przez Gmach, straże zostają rozstawione znacznie wzdłuż budynku; podobnież wróżbiarskie kryształowe kule zostają ulokowane w kluczowych pozycjach, czyniąc obowiązki straży mniej oczywistymi i bardziej efektywnymi.

ArchiwumEdytuj

Pod Gmachem Zapisów znajduje się główna część archiwów (choć rozrosły się przez lata poniżej niemal wszystkich budynków). Załoga 4000 osób usiłuje zgromadzić wiedzę z prastarych zwojów czy też zestawić razem listy informacji odnoszących się do możliwych zagrożeń dla Darkwooda. Jedyni goście dopuszczani do archiwów są inni członkowie frakcji z pozwoleniami napisanymi przez samego Diuka. Podczas jego roku jako faktola, Darkwood dopuścił jedynie 37 gości.

OsobistościEdytuj

Jednym z bardziej rozpoznawalnych historyków w Gmachu Zapisów jest lodowa gigantka Brigitte Gunnarsmoon; zazwyczaj jest zbyt zajęta by spotkać się z każdym siepaczem z ulicy, lecz czasem zainteresuje się ona intrygującą prośbą i osobiście służy potrzebom gości. Jednakże krwawnikiem do którego należy się udać gdy wszystko inne zawiedzie jest Aram Oakwright, (ang. Dębownik), znanego jako prawą rękę Diuka w Gmachu.

Jako ochmistrz Gmachu Zapisów, Oakwright zawsze znajduje się gdzieś w budynku, krocząc pośpiesznie z kilkoma urzędnikami ciągnącymi się za nim. Jest odpowiedzialny za nadzór codziennych operacji w Gmachu. Także ochoczo akceptuje jakiekolwiek oferty napicia się po godzinach w pobliskim pubie zwanym Żelazna Plwocina (ang. Iron Spittle). Obsadzony przez trepów, którzy zawdzięczają mu przysługę czy dwie, jest to jedno z niewielu miejsc w Sigil gdzie Oakwright czuje się bezpieczny zdala od chytrych oczu.

Krasnolud ma powód do zmartwień - i noszenia ciężkiej broni. Dorabia sobie pracując jako "konsultant" dla skurli zatroskanych pewnymi delikatnymi informacjami. Za 5000 sztuk złota, zaaranżuje on odnalezienie, zgubienie czy też zmienienie poszczególnego zapisu. Nie robi tego jednak wyłącznie dla brzdęku. Oakwright ma marną relację z poprzednim faktolem Emmą Oakwright i spodziewał się zająć jej stołek, kiedy odeszła. Teraz, krasnolud zajął swój czas Darkwoodem, obserwując go z bliska i potajemnie robiąc co może by podsycać podejrzenia i nieufność frakcji wobec Diuka.

ŹródłaEdytuj

  • Factols' Manifesto