Gingwatzimy są gazowymi żywiołaczymi bytami, które zamieszkują Plan Eteryczny. Zostały sprowadzone na Plan Materialny przez magię wtajemniczeń, powiązane w stałe formy i użyte jako strażnicy. W swoim naturalnym stanie gingwatzim jest słabo świecącą kulą z półstałych, wirujących gazów. Każdy typ gingwatzima posiada własny kolor. Potężny czar przynosi gingwatzima na Plan Materialny i czarownik może wybrać dla stworzenia dwie dodatkowe formy: jedną jest żywe stworzenie, a drugą nieożywiony przedmiot (zazwyczaj magiczny przedmiot). Bardziej inteligentne gingwatzimy oburzają się na tę służbę i często usiłują uciec lub zabić kontrolującego. W swoim naturalnym stanie, lub wolnej formie, gingwatzim służy jako obrońca obszaru, atakując stworzenia które wkroczą na jego terytorium. W ożywionej formie często udaje zwierzę domowe, chowańca lub doradcę kontrolującego, w zależności od jego formy. W formie przedmiotu gingwatzim jest magiczną bronią i często dzierżony jest przez kontrolującego, lub inne stworzenie, któremu jest dany. Gingwatzimy rozumieją wspólny i powietrzny, lecz nie potrafią mówić w jakichkolwiek językach. Używają telepatii by komunikować się ze swoimi pobratymcami i innymi stworzeniami. Wraz z tym jak gingwatzim rośnie, przekształca się w inny rodzaj gingwatzima. A zatem niewielki pakim, który urośnie zmienia się w graegzima i ostatecznie może zmienić się w eoluzima, jeśli jeszcze się rozwinie. Przypuszcza się że te stworzenia rozmnażają się poprzez dzielenie na kilka mniejszych stworzeń równego rozmiaru.

Pakim[edytuj | edytuj kod]

Graegzim[edytuj | edytuj kod]

Eoluzim[edytuj | edytuj kod]

Maronzim[edytuj | edytuj kod]

Naranzim[edytuj | edytuj kod]

Źródła[edytuj | edytuj kod]

  • Dragon Magazine #295