FANDOM

Rot gigant

Gigant zgnilizny

Giganci zgnilizny (ang. Rot giants) są odległymi krewnymi gigantów wzgórzowych, dawno temu błogosławionych (lub przeklętych) przez boga chorób i zarazy. Okropna gnilna choroba pustoszy ich ciało, pozostawiając gigantów zgnilizny w ciągłej agonii. Choroba nigdy nie pochłania ich, chociaż są uwięzieni żyjąc w wiecznej męce.

EkologiaEdytuj

Giganci zgnilizny byli niegdyś niczym inni giganci, lecz dawno temu Incabulos, mroczny bóg zgnilizny i zarazy przeklnął ich. Ta klątwa stała się tak bardzo częścią ich bycia że potrzebna byłaby magia równa życzeniu lub cudowi by cofnąć ją z pojedynczego giganta zgnilizny, i nawet wtedy niezmiennie kończyło by się to śmiercią giganta. Podczas gdy klątwa nigdy nie zabija giganta zgnilizny, jej symptomy oznaczają że jest w ciągłej agonii od czasu narodzin do czasu gdy w końcu umrze. Giganci zgnilizny polują dla jedzenia, jedząc niemal wszystko co mogą zabić, z niewielką preferencją co to jest. Nie zjedzą jednak mięsa innych gigantów zgnilizny lub ciała nieumarłego stworzenia. Suplementują swoją dietę dzikimi owocami i warzywami, czasami lecz nie próbują uprawiać tej żywności. Ponieważ mają olbrzymie apetyty, giganci zgnilizny mają tendencję do przetrzebienia zwierzyny dosyć szybko i wtedy wędrują.

ŹródłaEdytuj

  • Dragon Magazine #355