FANDOM

Giants10

Gigant otchłanny

"Ci giganci chodzą po górach z mieczami kutymi przez hordy demonów i hartowanymi we krwi. Moja rada? Uciekaj."

Reynard Łotrzyk, wyjątkowo szybki biegacz. 

Niektórzy uważają, że ci giganci powstali na Planie Materialnym, lecz ze względu na swoją tendencję do przemocy i nienawiści, oraz pomiatania mniejszymi stworzeniami, ich ojczyzna została wciągnięta do Otchłani

Inni zaś uważają, że otchłanni giganci (ang. abbysal gigant) dobili ostatecznie targu z Graz'ztem aby ten zniszczył ich wrogów w zamian za służbę w Otchłani. Niezależnie od powodu, teraz, otchłanni giganci służą jako potężni najemnicy w armiach tanar'ri

WyglądEdytuj

Typowy otchłanny gigant ma około sześć metrów wysokości, a jego budowa ciała jest smukła, acz umięśniona. Ich smoliście czarna skóra pokryta jest bliznami i rytualnymi tatuażami. Każdy z malunków reprezentuje jakieś zwycięstwo, niezależnie czy chodzi o walkę, miłość czy cokolwiek innego. Starsi z tych gigantów mają czasem tak dużo blizn i tatuaży, że ich skóra wydaje się bardziej szara niż czarna. Niektóre ze znaków na skórze są bardzo wyszukane, zawiłe i dokładne, a inne proste, każdy gigant wybiera wzór indywidualnie. Niektórzy z otchłannych gigantów zostają także zaklinaczami lub kapłanami, a tacy osobnicy prócz zwyczajnych malunków na ciele mają również magiczne tatuaże, które chronią ich przed obrażeniami fizycznymi. Jeśli chodzi o włosy, to są one czarne i długie, prawie zawsze ułożone w grzywy albo dzikie grzebienie. Zbroje "sklecone" są ze skór i zdobytych kawałków demonicznych pancerzy, lecz jeśli chodzi o strój, to szczególne upodobanie tych gigantów pada na naszyjniki wykonane z czaszek, kości i łap pokonanych wrogów. 

Walka i zdolności wrodzoneEdytuj

Otchłanni giganci rodzą się wojownikami. Odważni, wyjątkowo silni i szybsi niż by można wnioskować po ich wielkości. Zawsze chętnie udowadniają swoją wyższość, poprzez walkę, nad mniejszymi rywalami, co chętnie wykorzystują demony

Zawsze przez zbliżeniem się do przeciwnika do walki wręcz, ci giganci rzucają co najmniej jeden eksplodujący kamień. Dysponują również pewnymi wrodzonymi zdolnościami. Pierwszą z nich jest zdolność do kształtowania ziemi Otchłani. Potrafią w ten sposób tworzyć głębokie doły i rowy wykorzystywane najczęściej jako pułapki, szczególnie zaś lubią wrzucać eksplodujące kamienie do dołów w których uwięzieni są ich przeciwnicy. Druga zdolność jest instynktowna, niemożliwa do wykorzystania świadomie. Mianowicie w ferworze walki, jeśli zadadzą wyjątkowo potężny cios, to plugawa energia ugodzi przeciwnika z którym walczą, niezależnie od tego czy cios dosięgnie celu, czy nie. Obrażenia w ten sposób zadane zdają się najbardziej dotkliwe dla istot prawa i porządku. Niezależnie jednak kto je otrzyma, jedynym sposobem na ich wyleczenie jest leczenie magią kapłańską. 

SpołecznośćEdytuj

Żyją one jako nomadzi i myśliwi na ziemiach Otchłani, przenosząc się z warstwy do warstwy w poszukiwaniu rozrywki. Dobrze dogadują się z tanar'ri, dostarczając im informacji i siebie jako najemników, do lokalnych waśni pomiędzy demonicznymi watażkami. Wkrótce jednak, zawsze zaczynają walczyć ze swoimi nowymi sąsiadami, co prowadzi do kolejnych przenosin. Ze względu na ich koczowniczy tryb życia, ci giganci spotykani są na wielu warstwach Otchłani, ale także można ich spotkać na Pandemonium, Szarych Pustkowiach Hadesu, a również od czasu do czasu w Carceri. Niezależnie gdzie zawędrują, przynoszą zgubę i zniszczenie innym. 

Otchłanni giganci podróżują samotnie lub w małych grupkach powiązanych poprzez krew lub przysięgi. Nienawidzą one drowów od antycznych czasów, a ich nienawiść rozszerza się również na inne elfy, przez ich nikłe powiązanie z tymi pierwszymi. 

Mężczyźni i kobiety tych gigantów walczą, pracują i świętują razem, bez jakichkolwiek podziałów. Uważa się, że kobiety są lepsze w miotaniu głazów, zaś mężczyźni lepiej walczą wręcz. Młode otchłanne giganty są chronione i trzymane z dala od najemniczego rzemiosła, do czasu uzyskania ich pierwszych tatuażu i podróży do Lodowych Pustkowi, warstwy Kostchtchie, gdzie otrzymują swój osobisty wielki miecz i oficjalne przyjmują rolę wojowników. Są oni bardzo dumni ze swoich blizn i tatuaży i są bardzo zadowoleni kiedy mogą opowiedzieć historię wiążącą się za każdym ze znaków, jeśli ktoś będzie chciał jej słuchać. 

Otchłanni giganci są do szpiku kości złe. Ich nazwa może sugerować, że są one chaotycznie złe, lecz równie często występują neutralnie złe, a nawet praworządnie złe osobniki. Niezależnie od charakteru, uwielbiają one szydzić z mniejszych stworzeń i wrzucać je do jakiś niebezpiecznych lub śmiertelnych miejsc (np, zrzucać z urwisk lub wrzucać do wrzących źródeł).

ŹródłaEdytuj