Sferopedia
Advertisement

Okładka podręcznika

Dungeons and Dragons Ten fragment dotyczy 3.0 oraz 3.5 edycji Dungeons and Dragons.

Frostburn: Mastering The Perils of Ice and Snow (Wypalenie mrozem: Opanowanie Zagrożeń od Lodu i Śniegu) to podręcznik z trzeciej (3,5) edycji D&D wydany w 2004 roku. Koncentruje się on na temacie krain skutych wieczną zmarzliną, oraz ich mieszkańców i tamtejszej magii.

Spis treści[]

1. The Frostfell - rozdział ten opisuje takie aspekty wiecznej zmarzliny jak klimat, środowisko, zjawiska atmosferyczne i sposoby na życie. Wszystko to zostaje dostosowane do zasad D&D, w celu ułatwienia Mistrzowi Gry używania ich.

2. Races, Classes, and Feats - zawarte tutaj zostają opcje rozwoju postaci graczy. Oprócz nowych ras (jak uldra), pojawiają się arktyczne odmiany klasycznych ras (np. śnieżne elfy). Rozdział ten zawiera też opcje dla podstawowych klas, dostosowujące je do regionów wiecznej zmarzliny.

3. Prestige Classes - w tym rozdziale opisane są klasy prestiżowe z motywem zimna.

4. Equipment - przedmioty, nie tylko magiczne, ale też zwyczajne (za to pomocne w przetrwaniu).

5. Magic of the Frostfell - zaklęcia dostępne na lodowych terenach i zawierające element zimna.

6. Monsters of the Frostfell - bestiariusz zawierający potwory żyjące na lodowych terenach.

7. Adventure Sites - kilka przykładowych krótkich przygód z lodową krainą w tle.

Zawartość[]

Klasy prestiżowe[]

Stworzenia[]

Szablony:

Grywalne rasy:

Moce[]

Czary[]

Domeny kapłańskie:

  • Zima
  • Zimno

Przedmioty[]

Trucizny:

Zobacz również[]

Inne podręczniki poświęcone konkretnym rodzajom terenu:

  • Cityscape - o miastach
  • Dungeonscape - o lochach
  • Sandstorm - o pustyniach
  • Stormwrack - o morzach i oceanach.

Źródła[]

  • Frostburn (2004)
Advertisement