FANDOM

Budowla stojąca samotnie na kole. Jej wieżyce strzlają wysoko w pustkę Mechanusa. Ma średnicę trzech kilometrów, a najwyższe dachy sięgają dwukrotnie wyżej. Po blonkach krążą nieuchronni, strzegący prawa "zakazu wstępu", broniąc fortecy przed złymi zakusami podstępnych szpiegów bądź ekspansjonistycznych formitów. Twierdzą włada grupa śmiertelników z Planu Materialnego, zwąca się Stowarzyszenie Porządku. Jego członkowie wierzą, że jeśli będą w stanie wypełnić każde prawo kosmosu, dorównają mocą bogom. Dlatego też zbudowali własną siedzibę w sferze ostatecznych i najwyższych praw. Fortecę Zdyscyplinowanego Oświecenia wypełniają tłumy pomocnikców, funkcjonariuszy, legalistów, tłumaczy, materatyków, filozofów i biurokratów. Większość nich należy do Stowarzyszenia Porządku, choć zdarza się i tak, że goście spoza zakonu dostają pozowlenie na studiowanie pism przechowywanych w rozległych bibliotekach. Przestrzeń bibiloteczna liczy setki komnat i przechowuje pisma prawne z całęgo Wielkiego Koła.

ŹródłaEdytuj