Fajkowy lis.

Fajkowe lisy (ang. pipefoxes) to niewielkie, magiczne stworzenia z zamiłowaniem do wiedzy. Ich wężowe, długie na około 30 centymetrów ciało zwieńczone jest miniaturową lisią głową, a całe stworzenie porośnięte jest puszystym futrem. Lubią owijać się na około gałęzi drzew i krzewów lub w około fajek (stąd ich nazwa). Są to ciekawskie, acz ostrożne istoty preferujące naukę poprzez dyskretną obserwację. Nie są ani szczególnie złośliwe, ani łaskawe, interesuje je jedynie gromadzenie wiedzy i niekiedy przekazywanie jej godnym tego osobnikom.

Są one chłonne każdej informacji, dlatego będą zdobywać wszelką wiedzę jaka je zainteresuje, niezależnie jak niejasna będzie dla nich. Dlatego też fajkowe listy mogą równie dobrze studiować codzienne życie barbarzyńskiego plemienia, śledzić poczynania lokalnej grupy złodziei czy nawet uczyć się technik wyrobu piwa w miejscowym browarze. Zawsze jednak obserwują z daleka nie wdając się w kontakty z "pomniejszymi umysłami" które śledzą. Postrzegają wiedzę jako swoistą duchową walutę i mają opory przed dzieleniem się swoją wiedzę i zazwyczaj oczekują w zamian zapłaty w postaci innych informacji. Jeśli jednak spotkają istotę równie żądną wiedzy co one, obserwują ją uważnie z ukrycia i jeśli uznają ją za odpowiednią zbierają się na odwagę i nawiązują relację z takim osobnikiem. Fajkowe listy są z natury skryte, więc nawet jeśli nawiążą z kimś bliższe stosunki pozostają nieśmiałe i unikają nadmiernych zażyłości, zarówno fizycznej jak i intelektualnej. Wiele tych stworzeń jest szczególnie zainteresowanych czaromiotami i zdarza się, że zostają ich chowańcami lub towarzyszami, lecz zawsze stworzenie musi zgodzić się na to dobrowolnie.

Niektórzy uważają, że fajkowe lisy są ucieleśnieniem duchów legendarnych skrybów lub innych siwobrodych. Inni uważają ich za sługi bóstw wiedzy pracujące nad zachowaniem jak największych ilości informacji wieloświata.

Fajkowe listy posiadają kilka zdolności czaropodobnych które idealnie pasują do ich zamiłowań i charakteru. Potrafią stawać się niewidzialne, a także mają ograniczone zdolności wróżbiarskie pomagające przewidywać im pewne wydarzenia i ich konsekwencje. Potrafią również czytać w myślach, oraz dzięki magii mogą porozumieć z osobnikami z którymi nawiążą bliższe stosunki.

Źródła[edytuj | edytuj kod]