FANDOM

636252776953634777

Ettin

Ettin

Ettin

Ettiny to dwugłowi giganci o krwiożerczej i nieprzewidywalnej naturze, polujący nocą i pożerający wszelkie żywe istoty, jakie uda im się dopaść. Są to dzikie stworzenia, które z bardziej cywilizowanymi gigantami łączy tylko rozmiar. Ettiny mierzą ponad 4 metry wzrostu, mają grubą, zrogowaciałą skórę, której kolor może się wahać od różowego po brązowy. Skóra ta pokryta jest zawsze grubą warstwą brudu, który cały czas się nawarstwia. Wynika to ze wstrętu ettinów do wody, z powodu którego nigdy się nie kąpią. Włosy ettinów są długie, sprężyste i skołtunione. Ich zęby duże, żółte i często zepsute. Rysy twarzy przypominają nieco orka, z dużymi wodnistymi oczami, spłaszczonym wińskim nosem i wielką gębą. Prawa głowa ettina jest zawsze tą dominującą, a prawe ramię i noga są nieco bardziej umięśnione od lewej. Ettiny ubierają się w zwierzęce skóry, równie brudne i zawszone jak ich ciała. Nie sposób nie wspomnieć o ich odrażającym zapachu, już z daleka zdradzającym ich obecność. Ettiny nie posiadają własnego języka i posługują się mieszaniną orczego, goblińskiego, języka gigantów i innych narzeczy. Istoty nie należące do ich gatunku zazwyczaj są w stanie zrozumieć je tylko częściowo.

Posiadanie dwóch głów umożliwia ettinom zachowanie znakomitej czujności. Jedna z nich jest zawsze przytomna, wypatrując intruzów i potencjalnych ofiar. Choć nie są bystre, istoty te słyną ze swego sprytu w walce. Zazwyczaj starają się złapać ofiarę w pułapkę, zamiast bezmyślnie szarżować. Gdy bitwa się rozpocznie, walczą jednak nieubłaganie do powalenia wszystkich przeciwników lub momentu, kiedy muszą się ewakuować. Wycofują się tylko, jeśli nie mają już szans na zwycięstwo. Ponieważ każda głowa kontroluje jedno z ramion, ettin może skutecznie uderzać się i bronić oboma na raz. Zazwyczaj posługuje się w tym celu maczugą.

Ettiny zamieszkują zwykle duże jaskinie, położone w skalistych, oddalonych od cywilizacji regionach. Są to mroczne miejsca, cuchnące gnijącym jedzeniem i odchodami i rojące się od insektów i pasożytów. Same ettiny często są nosicielami różnych nieprzyjemnych dolegliwości. Ettiny żyją samotnie, łącząc się w pary tylko na krótki okres ciąży samicy i do czasu usamodzielnienia się młodego osobnika, na co wystarcza niecały rok. Bardzo rzadko nadzwyczajnie potężny ettin gromadzi kilku słabszych, tworząc bandę, która trzyma się razem do czasu, aż przywódca zostanie pokonany. Ettiny gromadzą zabrane pożartym humanoidom skarby, czasem opłacając za nie grupy orków i goblinów w celu zbudowania wokół ich jaskiń pułapek lub pomocy w pokonaniu potężniejszego wroga. Czasem ettiny trzymają kilka niedźwiedzi jaskiniowych jako zwierzęta domowe. Nie tolerują obecności innych istot w pobliżu swych siedzib, miażdżąc je i mordując bez wahania.

ŹródłaEdytuj