Xag-ya, xag-yi i xag-az

Xag-yong, xag-yij i xag-yaup

Xag-yost i xag-yel

Energony to słabo świecące zlepki energii obdarzone inteligencją obcego pochodzenia.

Xag-ya[edytuj | edytuj kod]

Powstają z energii pozytywnej, preferują miejsca narodzin. Zamieszkują Plan Energii Pozytywnej.

Xeg-yi[edytuj | edytuj kod]

Powstają z energii negatywnej, preferują miejsca śmierci. Zamieszkują Plan Energii Negatywnej.

Xag-az[edytuj | edytuj kod]

Xag-az są energonami które wyewoluowały przez wieki na Planie Astralnym. Wędrują gdziekolwiek by zaspokoić ciekawość lub wypełnić jakiś nieznany plan. Są przezroczystymi globami około 0,6 metra szerokości który unosi się i migocze w powietrzu. Srebrzysty blask który emanuje z ich ciał zmienia się w inny kolor oparty na energii jaką ostatnio używały. Ta zmiana koloru generalnie utrzymuje się kilka godzin przed staniem się jego domyślnym bladosrebrnym, chociaż xag-az może go zmienić w każdej chwili przed tym jeśli zmieni formę energii jaką używa ponownie. Wychodzące z dolnej półkuli globu jest sześć do dwunastu macek. Jedyną inną cechą jest para kropek na górnej półkuli które sugerują oczy.

Jako bezcielesne stworzenie, xag-az nie dostrzega cech takich jak drzwi, ściany i umeblowania i sunie bezszelestnie od miejsca do miejsca z nieznanych pobudek. Często zatrzymują się by obserwować inne stworzenia i mają tendencję do pozostawania w miejscach gdzie nastąpiło użycie psioniki lub trwa obecnie. Xag-az rzadko rozpoczyna walki, lecz sam ich dotyk jest niebezpieczny, więc wiele stworzeń rozpoznaje je jako zagrożenie i próbuje je odpędzić.

Część potężnych nekromantów, kapłanów i psionów łapie xag-azy i używa ich by strzegły lokacji lub asystowały w rytuale. Gdy uwolniony, xag-az generalnie znika szybko w najbliższym trwałym materiale.

Xag-azy nie mówią, nawet pośród siebie. Ich żywieniowe i reproduktywne zwyczaje pozostają nieznane.

Xac-yel[edytuj | edytuj kod]

Powstają z energii ognia. Zamieszkują Khalas na Gehennie.

Xac-yij[edytuj | edytuj kod]

Powstają z energii kwasu. Zamieszkują Limbo.

Xap-yaup[edytuj | edytuj kod]

Powstają z energii elektryczności. Zamieszkują Ziemie Bestii.

Xong-yong[edytuj | edytuj kod]

Powstają z energii dźwięku. Zamieszkują Tintibulus na Acheronie.

Xor-yost[edytuj | edytuj kod]

Powstają z energii zimna. Zamieszkują Canię na Baatorze.

Energony duchowe[edytuj | edytuj kod]

Energony duchowe: duszopijca, grabieżca dusz i żniwiarz dusz

Występują w Bastionie Nienarodzonych Dusz. Składają się z energii pozytywnej.

Duszopijca[edytuj | edytuj kod]

Duszopijcy to zbudowane z energii stwory długości 3 metrów, które wyglądem przypominają nieco ryby, z ich obłego ciała odchodzą bowiem wypustki, podobne do tylnych i brzusznych płetw (w rzeczywistości są to niematerialne wiązki światła. Są pozbawione oczu, a ich otwory gębowe otaczają falujące wąsy, z których dwa są dłuższe i grubsze od pozostałych, przystosowane do zrywania nienarodzonych dusz. Chociaż duszopijcy są w istocie stworzeniami dość pokojowo usposobionymi, uważają dusze w żywych organizmach za wyjątkowy przysmak, a otaczające je ciała za kłopotliwą skorupę, której należy się jak najszybciej pozbyć.

Grabieżca dusz[edytuj | edytuj kod]

Grabieżcy dusz kształtem przypominają morskie płaszczki, zbudowane są jednak nie z materii, a z błyszczącej bezcielesnej energii. Ich spłaszczone ciała, szersze niż dłuższe, emitują niepokojący blask. Przedłużenia skrzydeł grabieżcy dusz wyglądają jak demoniczne rogi. Stworzenia te nie mają oczu, zostały za to wyposażone w bardzo duże pozbawione zębów paszcze. Ich ciała kończą się długimi, podobnymi do biczów ogonami, które dzielą się na cztery wyraźne odcinki. Grabieżcy dusz polują na duszopijców i inne energony, ale mogą żywić się także nienarodzonymi duszami. Dusze zamknięte w żyjących stworzeniach uważają za wyjątkowy przysmak, toteż nie przepuszczają żadnej okazji, żeby je zdobyć.

Żniwiarz dusz[edytuj | edytuj kod]

Żniwiarze dusz to najbardziej tajemnicze duchowe energony. Niczym druidzi, którzy troszczą się o lasy, żniwiarze opiekują się ogrodami nienarodzonych dusz. Stworzeni z pozytywnej energii, być może są wcieleniem świadomości planu. Niezależnie od swego pochodzenia, pilnują źródeł, w których powstają dusze, ukrytych na Planie Energii Pozytywnej. Jak do tej pory odnaleziono tylko jedno takie źródło - Bastion Nienarodzonych Dusz, a żniwiarze zrobią wszystko, by tak pozostało. Żniwiarze dusz przypominają nieco humanoidy wyposażone w cztery ręce, stworzone jednak z olśniewającej energii - a przynajmniej tak objawiają się w Bastionie. W przeciwieństwie do niższych form duchowych energonów, zostały wyposażone w oczy, nie posiadają jednak otworu gębowego (z innymi stworzeniami porozumiewają się telepatycznie). W walce najchętniej wykorzystują znane sobie czary i zdolności czaropodobne.

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Źródła[edytuj | edytuj kod]