FANDOM

Elan

Elan

Elanie (ang. elans) nie rodzą się, oni są tworzeni. Elanie to ludzie którzy zostali przemienieni w tajemnym, psionicznym rytuale, który niszczy ich wspomnienia lecz jednocześnie daje im niebywałe możliwości.

Kandydaci na nowe "dzieci" wybierane są spośród rzeszy potencjalnych kandydatów. Kandydaci ci są najczęściej dorośli z w pełni ukształtowaną osobowością. Często faworyzowana jest jakaś grupa etniczna, albo konkretny element wyglądu, taki jaki jest najpopularniejszy wśród danej społeczności elan. Kandydujący są najczęściej wybierani przez samych elan, jeśli z jakiegoś powodu ludzka społeczność wie o istnieniu elan, czasem sami starają się im przypodobać w nadziei wybrania, lecz jest to wyjątkowo rzadka sytuacja. Rada starszych która przewodzi konkretnej enklawie elan wybiera osoby które zostaną poddanie przemianie w rytuale którego następstwami jest całkowite zniszczenie osobistych wspomnień nowego elana oraz przemiana jego ciała. Po przemianie "nowo narodzony" elan zachowuje podstawowe informacje potrzebne do życia (umiejętność mowy, wspomnienia dotyczące przedmiotów codziennego użytku, itp.) oraz swoją osobowość, która może być tak złożona i różnorodna jak u każdego człowieka, lecz wszelkie inne wspomnienia osobiste zostają bezpowrotnie zniszczone. Jeśli zaś chodzi o elan pochodzenia nie-ludzkiego to nie istnieją takowi, a to z prostej przyczyny, że tajemny rytuał przemiany nie działa na nikogo innego niż ludzie.

Zewnętrzny wygląd elan nie zmienia się, lecz następują zmiany mentalne. Mianowicie nowo nabyte moce psioniczne tak pobudzają przystosowane do nich ciało, że może ono żyć w nieskończoność, o ile nie zostanie zniszczone oczywiście. Nie potrzebny także jest sen, wystarczy kilkugodzinna medytacja w trakcie której podświadome psioniczne moce powoli regenerują ciało oraz porządkują myśli przywracając świeżość i jasność umysłu, w czym podobni są do elfów. Podświadome, bez jakiegokolwiek przeszkolenia, umiejętności psioniczne mogą wykorzystane jeszcze na kilka sposobów. Po pierwsze elanie mogą wzmacniać swoje ciała tak aby łatwiej unikać obrażeń w walce, a jeśli już takie obrażenia odniosą, to mogą je na bieżąco zasklepiać. Dodatkowo przy pewnej dozie skupienia potrafią podtrzymywać sprawne ciało bez jadła i wody.

Enklawy elan znajdują się zawsze blisko ludzkich siedzib, tak by mieć wygodny dostęp do ewentualnych kandydatów. Ich wydłużone życie sprawia, że na wiele spraw patrzą z dystansem, skłaniając się ku neutralnemu charakterowi. Ich relacje z innymi rasami są takie same jak w przypadku ludzi, zależne od terenu na którym się znajdują. Potężne psioniczne zdolności w połączeniu z długowiecznością sprawiają, że elanie są mniej skłonni niż inni ludzie do wyznawania bogów, w Wielościecie wielu z nich mogło być świadkami powstawania i upadania Mocy, co nie sprzyja religijności. Elanie zachowują swoje stare imiona lub wybierają nowe, zależnie od kaprysu, lecz same imiona nie są tak ważne jak tytuły. Tytuły w społeczności elan zmieniają się wraz z wiekiem i zasługami i są ważną częścią hierarchii społecznej.

ŹródłaEdytuj