Sferopedia
Advertisement
Plan
Court Under the Stars by Rob Lazzaretti-(1995) TSR - Blood Wars Card Game Base Pack - Battlefield.jpeg
Dwór Gwiazd przedstawiony w grze karcianej Blood Wars
Dwór Gwiazd

Inne nazwy

Dwór pod Gwiazdami

Rodzaj planu

Półplan

Charakter

Chaotyczny dobry

Organizacje

brak

Ważni bogowie

Morwel

Ważne istoty

istoty baśniowe, eladriny

Połączenia

Arborea, Pandemonium/Niflheim

Dwór Gwiazd (ang. Court of Stars) zwany też Dworem Pod Gwiazdami (ang. Court Under the Stars) jest krainą władczyni eladrinów Morwel, która wędruje pomiędzy warstwami Arborei.

Szlachetne, pełne pasji i bystrze eladriny zwą Olimpijskie Polany Arborei swoim domem. Pomiędzy jego trzema warstwami przesuwa się półplan znany jako Dwór Gwiazd - siedlisko władzy ludu eladrinów. Dwór Gwiazd dryfuje po Arborei niczym jesienny liść na tafli wody i może zostać osiągnięty jedynie wtedy, kiedy monarchini eladrinów, Królowa Morwel, tego sobie zażyczy. Portale prowadzące do i z Dworu Gwiazd mogą się zamanifestować gdziekolwiek - w korytarzach Dworu Corellona Larethiana na Arvandorze, pod wiecznym morzem Aqualloru, gdzieś w białych pustyniach Mithardiru lub dowolnym innym miejscu upodobanym przez Morwel. Żadna potęga na Arborei zdaje się nie być w stanie otworzyć lub zamknąć portalu bez zgody Morwel. Plotka niesie, iż jedna z najsławniejszych atrakcji Arborei, Fontanna Piękności, która posiada moc tymczasowego zwiększenia czyjejś Charyzmy, może zostać osiągnięta z Dworu Gwiazd, a za którą Morwel wymaga jakiegoś rodzaju podarunku przed udzieleniem przejścia.

Półplan Morwel przypomina jesienny las borowy pod rozgwieżdżonym niebem. Czas tu nie płynie, toteż stworzenia żyjące w półplanie (włączając w to rośliny) nigdy się nie starzeją, łakną czy pragną. Jedzą, piją i śpią, lecz wyłącznie dla przyjemności. Baśniowe stworzenia żyjące w lesie prowadzą gości do pałacu Morwel, który wzbija się z serca kniei, jego iglice przebijając przez leśne sklepienie. W krystalicznych murach jej pałacu, Morwel zabawia gości, organizuje przyjęcia oraz omawia naglące sprawy ze swoimi eladrińskimi doradcami i partnerami.

Królowa Morwel może wydawać się czasem kapryśna i pretensjonalna, lecz zawsze w sercu leży jej najlepszy interes jej ludu. Nie włada samotnie, polegając ciężko na poradach jej drogich partnerów. Przez stulecia, Morwel miała wielu konkubentów. Obecnie ma dwóch: mężczyznę tulani imieniem Faerinaal oraz żeńską bralani imieniem Gwynharwyf. Jej słabość do obojga jest ponad wszelką miarę.

Faerinaal jest mistrzem polityki oraz sprytnym sędzią charakteru. Morwel polega na jego przewodnictwie w rozwiązywaniu poważnych spraw dotyczących jej ukochanych tematów. Gwynharwyf jest dziką i pustoszącą wojowniczką, której niestrudzona krucjata przeciwko złu pomaga jednoczyć eladriński lud.

Magiczne i tajemnicze serce eladrinów spoczywa w Dworze Gwiazd, gdzie przepiękna Królowa Morwel włada nad swoim ludem. Morwel jest czasem zwana Baśniową Królową, Panią Jeziora lub Panią Gwiazd (ang. Faerie Queen, the Lady of the Lake, the Lady of Stars); jest prawdopodobnie półbóstwem w swojej własnej potędze i otoczona jest najzdolniejszymi i najłaskawszymi z eladrinów. Dwór przemieszcza się z miejsca na miejsce poprzez Arboreę, istniejąc jedynie tam gdzie noc opadła na krainę. Dwór Gwiazd nie jest właściwie rządem eladrinów w takim stopniu w jakim jest sercem czy też duszą tej rasy.

Eladriny żyją w dobrych stosunkach z elfim oraz greckim panteonem, lecz wolą pozostawać w dziczy Arborei. Kiedy eladriny odwiedzają Olimp, często przybierają postacie oczekujących lub leśnych duchów, ukrywając swoją prawdziwą naturę. W elfich krainach, eladriny czują się swobodnie ukazując swoje prawdziwe oblicza.

Przy rzadkich okazjach, eladriny dołączają do aasimonów służących greckim lub elfim potęgom, kiedy jakieś dogłębne zło zagraża całej Arborei. Lecz przeważnie wolą pozostawiać potęgi samym sobie.

Mieszkańcy[]

Istoty baśniowe, eladriny, księżycowe psy.

Właściwości[]

  • bezczasowy
  • wędruje
  • umiarkowanie ukierunkowany na dobro i chaos

Bóstwa i boskie byty[]

  • Morwel
  • Faerinaal
  • Gwynharwyf

Źródła[]

  • Book of Exalted Deeds
  • Planescape Monstrous Compendium Appendix II
Advertisement