FANDOM

Miasto Brama
Excelsior02
Doskonałość z widocznymi latającymi zamkami strażniczymi miasta.
Doskonałość
Lokalizacja Zewnętrze
Władza Wysoki Kanclerz Miguala abd-al Ragarin
Mieszkańcy archoni, devy, oczekujący, ludzie
Charaktery praworządny dobry
Brama do Celestii
Frakcje i sekty Bractwo Planarnej Milicji
Ważne miejsca Forum, twierdze wartownicze
Excelsior

Mapa Doskonałości z zaznaczonymi obiektami.

Podczas gdy pierwszaki mówią o mieście, gdzie ulice są brukowane złotem, zazwyczaj klepie jadaczką o niczym. Lecz kiedy sferowiec mówi o takim miejscu, szanse są spore, że mówi o Doskonałości (ang. Excelsior). Tutaj, miasto i ulice są wykonane z żółtej cegły zmieszanej z drobinkami zaklętego srebra i stali - całe miejsce dosłownie się jarzy. Jest to bogate, otaczające światło, wystarczająco silne, by móc w nim czytać wieczorem, lecz niedostatecznie silne, by podróżnicy mogli znaleźć miejsce do spania. Budynki są również utrzymane w cieple przez cały czas, więc jedynym potrzebnym ogniem jest ten do kuchni.

Miasto nie jest obmurowane - nie musi być trepie. Ze wszystkich stron od trzech do tuzina dryfujących zamków (zwanych twierdzami wartowniczymi) krąży wokół Doskonałości niczym księżyce. Każdy stanowi dom dla lorda paladyna i jego świty, którzy to siepacze bronią miasta. Co kilka dekad wartownia ląduje na skraju miasta i taka pozostaje.

BramaEdytuj

Gdzieś w najwyższej wieży Doskonałości znajduje się Brama do Niebiańskiej Góry. Wieża wypełniona wijącymi się i krzyżującymi bez końca schodami. Większość z nich wychodzi na obserwacyjne pomosty, skąd można ujrzeć Wytrwałość i Bramę Kupiecką. Jednakże jedne schody ciągle pną się do góry. Podróżnicy, którzy wespną się wystarczająco wysoko, znajdą się nagle w powietrzu, pięć metrów nad oceanem u podnóży Góry Celestii. Ocean ma właściwości wody święconej, a upadek nie sprawia bólu, lecz przejście przez bramę z pewnością przebudza trepa.

MieszkańcyEdytuj

Mieszkańcy Doskonałości są tak uprzejmi, życzliwi i wyrozumiali, że odwiedzający niepraworządnego i niedobrego charakteru szybko rozwiną tik nerwowy. W istocie wszyscy skurle niedobrego charakteru są proszeni o opuszczenie. Nie zostaną do tego zmuszeni tak długo jak nie łamią żadnych praw, lecz czujni mieszkańcy przez cały czas bacznie ich obserwują.

Poza kilkoma archonami i devami, większość mieszkańców jest ludzka - wielu z nich paladynami ze światów pierwszomaterialnych. Jedną popularną grupą w mieście jest sekta prawych siepaczy zwących się Zakonem Planarnej Milicji. Niemal każdy w Doskonałości preferuje jasny ubiór, szczególnie biały.

WładzaEdytuj

Władcą Doskonałości jest Wysoki Kanclerz Miguala abd-al Ragarin (ang. High Chancellor Miguala abd-al Ragarin), paladyn z Zakhary (znajdującej się na świecie Toril). Jest starszym człowiekiem, wspieranym przez dwóch wezyrów: archona imieniem Pożara Światłotwórca (ang. Blazara Lightmaker) oraz niziołczego wojownika imieniem Mendel.

Innymi osobistościami w mieście (prawdziwymi osobistościami, można powiedzieć) są lordowie paladyni z dryfujących wartowniczych twierdz. Wielu ostatecznie ląduje swoje twierdze i dołącza do miasta, lecz czasami silny paladyn i jego zwolennicy podważają prawo Wysokiego Kanclerza do władzy. Wyzwanie jak to ma tendencję bycia krótkim i krwawym, lecz wszyscy paladyni zwykle kończą jako miejsce w księdze umarłych.

MiejscaEdytuj

Jedno z najważniejszych miejsc w całym mieście jest właściwie u podnóża Góry Celestii - miasto Wiary Serca (ang. Heart's Faith). Starsze mapy Zewnętrza pokazują iż było niegdyś częścią Krainy nim przeniosło się na plan. Wiara Serca jest władana przez większego lammasu zwanego Lebes.

Dryfujący zamek Thotatisa od Tyra jest także dobrze znany. Jest najpotężniejszym lordem paladynem w mieście, lecz ogólnie rzecz biorąc, jest wyjątkowo sztywnym trzaskaczem. Uważa, że Wysoki Kanclerz nie poradził sobie zbyt dobrze ze sprawą Świętego Cienia (patrz "bieżące wydarzenia") i ktoś musi się tym porządnie zająć.

Podróżnicy w nastroju do klepania jadaczkami mogą zatrzymać się na Forum (ang. Forum), popularnym miejscem z wieloma odwiedzającymi. Forum jest otwartym amfiteatrem, gdzie dobrzy i praworządni gromadzą się debatować o naturze dobra, prawa i rycerskości.

Bieżące wydarzeniaEdytuj

Wierzcie lub nie, istnieje skuteczna gildia złodziei w mieście, znana jako Święty Cień (ang. Holy Shadow). Niektórzy mieszkańcy myślą, iż nie mają się czego bać, gdyż rabusie wykonują swoją branżę tylko na niedobrych i niepraworządnych przybyszy. Lecz niektórzy czują iż grupa ta stara się utrzymać Doskonałość z dala od dołączenia do Wiary Serca na Górze Celestii.

ŹródłaEdytuj

Miasta Bramy
Doskonałość Brama Kupiecka Ekstaza Faunel Matecznik
Wytrwałość ↑Dobro↑ Glorium
Automata ←Praworządność Sigil Chaotyczność→ Xaos
Rigus ↓Zło↓ Harmider
Żebra Pochodnia Beznadzieja Klątwa Kiła-Mogiła