FANDOM

Tiefling x

Diabelstwo w piątej edycji D&D

Diabelstwo

Diabelstwa

Diabelstwa (lub diabelęta) (ang. tiefling) to ludzie, którzy posiadają domieszkę czarciej krwi.

Diabelstwa są niegodziwe i przebiegłe. Zwykle dziedziczą skłonność do czynienia zła i nie walczą z nią. Niewielu opiera się wrodzonej naturze. Jeśli coś takiego czynią, muszą z jednej strony walczyć ze stereotypami (oczywiście pod warunkiem, że rozpoznano ich pochodzenie), a z drugiej z poczuciem, iż innoplanowe zło podąża za nimi krok w krok.

Te istoty od ludzi różni czasem nie tylko wspomniana aura, która oczywiście często budzi niepokój. Nieliczne diabelstwa mają różki, igiełkowate zęby, czerwone oczy, kopyta lub otacza je woń siarki. W większości ludzkich społeczności diabelstwa żyją na marginesie - są złodziejami, zabójcami lub szpiegami. Czasami zdobywają władzę, lecz gdy ujawni się ich natura, szybko stają się wyrzutkami. Diabelstwa to istoty podstępne, subtelne i lubujące się w spiskach. Najchętniej atakują z zasadzki, a jeśli to możliwe, unikają uczciwej walki. Ulubioną klasą diabelstw jest łotrzyk.

Dzikie diabelstwoEdytuj

Zobacz też Edytuj

Źródła Edytuj