Sferopedia
Advertisement

Demon ziemi

Demony ziemi (ang. earth demons) to jedne z demonów żywiołów.

Opis[]

Te potwory wyglądają jak posągi demonicznego, rogatego wojownika odzianego w zbroję i dzierżącego masywną maczugę. Ich twarze są wyryte w kształt chytego uśmiechu, który nigdy nie znika.

Charakter[]

Te odłamki demonicznej ziemi są bezmyślne nawet jak na demony żywiołów. Lubią rozczłonkowywać mniejsze istoty, oraz prześladować ranne demony i inne osłabione stworzenia. Ich charakter jest zawsze chaotyczny zły.

Zwyczaje[]

Demony ziemi są znane z przesiadywania w kamiennej postaci całymi tygodnami w cierpliwym oczekiwaniu aż jakaś ofiara zajdzie w ich zasadzkę. Przeważnie siedzą tak samotnie, czatując na własną rękę.

Organizacja[]

Niewielu władców demonów i dość potężnych czaromiotów próbowało używania demonów ziemi jako strażników, ale ta taktyka jest rzadko skuteczna. Demony ziemi uparcie przenoszą się na tereny bardziej obfitujące w ofiary, albo drzemią i pozwalają intruzom przejść bez przeszkód.

Działalność[]

Te demony napędza wyłącznie bezcelowa nienawiść i złośliwość. Przeważnie są zbyt głupie by rozpoznać zagrożenie - i znane są ze ślepego atakowania władców demonów, piekielnych czartów, oraz innych potężnych istot.

Walka[]

W boju, demony ziemi używają swoich masywnych maczug by okładać przeciwników. Zwykle korzystają z kamiennej postaci by zaskoczyć ofiary, dzięki czemu mogą przeobrazić się w humanoida i zadać okaleczający cios nim ofiara rzuci zaklęcie albo przygotuje broń. Nawet jeśli napotkają zdeterminowanego przeciwnika, demony ziemi ochoczo walczą do śmierci.

Moce[]

Demon ziemi może w dowolnej chwili przybrać postać kawałka skały, otoczaka, albo innej formacji ziemnej o Średnim rozmiarze. W tej postaci demon ziemi nie może się ruszać, korzystać ze Zręczności, oraz otrzymuje premię +10 do Ukrywania się (o jeśli stoi w dogodnym obszarze). Postać ta nie zapewnia mu żadnych specjalnych właściwości ochronnych - nadal otrzymuje standardowe obrażenia. Do postaci humanoida może wrócić w ramach akcji ruchu.

Krew demona ziemi pulsuje w nim niczym gorąca magma. Ilekroć zostanie on trafiony bronią kłującą albo tnącą, krew bryzga w 3-metrowej linii w stronę z której zaatakowano. Wszystkie istoty na tym obszarze muszą zdać test Refleksu, albo otrzymają obrażenia od ognia. (Zwykle całą krew bierze na siebie osoba która wykonała atak.)

Te demony są w pełni niewrażliwe na obrażenia od ognia.

Zobacz również[]

Źródła[]

  • Dragon Magazine #306 (2003; 3e)
  • Dragon Compendium (2006; 3e)
Advertisement