Sferopedia
Advertisement

Demon strzały

Demony strzały zostały stworzone by służyć w masywnych batalionach na nieskończonych otchłannych polach bitewnych. Chociaż nadal grają niszczycielską rolę w takich bitwach, demony strzały zaczęły się teraz pojawiać wszędzie. Potężne demony, jak również śmiertelni przywoływacze nauczyli się że nawet jeden demon strzały jest zdolny zdominować pole bitwy. Chociaż demony strzały są niebezpieczne same w sobie, najbardziej zabójcze są gdy stoją nieruchomo o strzelają co chwilę. Na polach bitewnych oznacza to że kompanie demonów strzały są osłaniane przez oddziały pomniejszych wojsk — żałosne, otchłanne stworzenia zbyt słabe by zatrzymać poważny atak, lecz nadal wystarczająco liczne by spowolnić pędzącego przeciwnika wystarczająco długo dla oddziałów demonów strzały by posłać ogromny deszcz strzał na wroga. W skrytobójstwach i bitwach śmiertelnych przywoływaczy oznacza to, że demon strzały jest najbardziej efektywny gdy działa w koncercie z innymi przywołanymi stworzeniami lub być może pomniejszymi śmiertelnymi sługami. Duża efektywność takich oczywistych taktyk dała demona strzały większa wagę w szeregach niż ich czysta fizyczna siła która inaczej by ją zdobyła. Chociaż demon strzały nadal musi ustąpić każdemu większemu demonowi, duże grupy otchłannych strzelców wiedząz że są zbyt cenne dla planów swoich demonicznych władców by zostały pozyskane przez jakiekolwiek poza najpotężniejszymi demonami. Tak jak inne demony, demony strzały są okrutne poza śmiertelnym pojęciem, nie wiedząc nic o współczuciu altruizmie. Gardzą cnota i nadzieja, jednak rozumieją znacznie jaśniej niż przypuszczalnie każdy inny demon, że ich dalsza egzystencja zależy na ich wartości dla ich mistrzów. Demon strzały jest wychudzonym, czteroramiennym demonem, mierząc około 2 metry wysokości. Jest kompletnie bezwłosy, a jego wilgotna, szara skóra jest obrzydliwa i skórzasta w dotyku. Jego ramiona kryją niezmordowaną moc, lecz waży jedynie 68 kilogramów. Demony strzały mówią otchłannym, niebiańskim i smoczym.

Źródła[]

  • Monster Manual III
Advertisement