Sferopedia
Advertisement
Sferopedia
Smok
Spelleater2.jpg
Czarożerca
Broń oddechowa brak
Łuski
Teren
Charakter Chaotyczny neutralny

Czarożercy są rezultatem smoczej manipulacji podstawowymi elementami magii i życia, stworzeniami zrodzonymi i wyhodowanymi by pożerać magię i tych którzy ją dzierżą. Fizycznie przypominając opancerzonego dinozaura, lecz posiadając inteligencję i korzyści rasowe smoków, czarożercy są niebezpiecznymi wyrzutkami którzy zmagają się z własną naturą w próbie pozostania żywym.

Ekologia[]

Czarożercy zostali stworzeni dawno temu przez starożytnych smoczych czarowników jako odpowiedź na powstanie ludzkich czarodziejów na świecie. Obawiając się że ci nowsi, słabsi czarownicy mogą w pewien sposób wysączyć świat magii, starożytne smoki opracowały czarożerców by upolować i zabić czarodziejów, zaklinaczy i innych użytkowników magii wtajemniczeń. Raz wypuszczeni, czarożercy okazali się być znacznie potężniejsi niż smoki sobie wyobrażały i stały się zagrożeniem nawet dla nich. Większość czarożerców została zniszczona przez swoich smoczych panów, lecz część przetrwała i ukrywała się. Czarożercy są inteligentnymi stworzeniami smoczego typu które żyją w kieszonkowych społecznościach z dala od reszty świata. Wewnątrz nich płonie głód do pożerania czarowników wtajemniczeń, pragnienie które czasami ledwie trzymają na dystans. Czarożercy ukrywają się przed smokami i cywilizacjami humanoidów, obawiając się że będą upolowani i zniszczeni, lecz również że wystawienie na magiczne energie może rozpalić ognie ich nienawiści do czarowników. Są wystarczająco mądre by unikać sytuacji które mogą zaprosić zbrojną odpowiedź. Czarożercy żyją w niewielkich grupach rodzinnych z 6 do 10 stworzeń, ze wspólnymi partnerami i dzieleniem rodzicielskich obowiązków. Większość grup rodzinnych rodzi młode w zgodnych pokoleniach; całe lęgi wylęgają się w przeciągu kilku tygodni od siebie. Po osiągnięciu dorosłości, czarożercy wyruszają by odnaleźć innych młodych członków swojej rasy. Są bardzo opiekuńcze wobec swoich rodzin i prędkie by rzucić się na jakiekolwiek zagrożenia.

Źródła[]

  • Dragon Magic
Advertisement