Sferopedia
Advertisement
Sferopedia

Nocny wędrowiec z Mordenkainen Tome of Foes

Nocny wędrowiec

Nocne skrzydło

Nocny upiór

Cienie nocy to potężni nieumarli, składający się w równym stopniu z ciemności, co z absolutnego zła. Otacza ich mroźna aura niegodziwości, której towarzyszy odór grobu rozkopanego w zimowy poranek. Te istoty potrafią czytać i rozumieją każdą formę komunikacji. Niemniej porozumiewają się z innymi istotami telepatycznie.

Nocny wędrowiec[]

Nocny wędrowiec to przemierzająca mrok groza mająca ludzki kształt. Ten nieumarły mierzy około 6 metrów wysokości, a waży przy tym 6 ton.

Nocne skrzydło[]

Te straszliwe stworzenia wyglądają na wielkie nietoperze. Polują, unosząc się w powietrzu. Przeciętny nieumarły tego rodzaju ma rozpiętość skrzydeł około 12 metrów, a waży 2 tony.

Nocny pełzacz[]

Nocny pełzacz to całkowicie czarny potwór znacznych rozmiarów, z wyglądu lecz nie z barwy przypomina purpurowego robala. Stwór mierzy około 30 metrów długości (od zębatej paszczy po koniuszek zakończonego żądłem ogona) i ma ponad 2 metry średnicy. Waży mniej więcej 28 ton.

  • Nocny pływak - wodna odmiana nocnego pełzacza.

Nocny upiór[]

Złośliwe, złowrogie stworzenia, nocne upiory (ang. nighthaunts) są najmniejszymi i najsłabszymi z cieni nocy. Ponieważ nocne upiory rozkoszują się w zniszczeniu dobra i niewinności są nieubłagalnie przyciągane do miejsc złej mocy i zhańbionej dobroci takich jak zbeszczeszczone świątynie i opróżnione cmentarze.

Źródła[]

Advertisement