Chochlik progu

Chochliki progu (ang. Liminal sprites), to niewielkie istoty baśniowe mierzące zwykle między od 30 cm do 45 cm wzrostu, a ich skrzydła ćmy, mają podobną rozpiętość. Ubierają się zgodnie z panującą modą danego miasta upodabniając swoje ubrania do strojów szlachty i lokalnych sław.

Klątwa przodków wisi na chochlikami progu, uniemożliwiając im spanie wewnątrz budynków jak i na otwartym terenie. Na szczęście dla tych chochlików istnieje luka pozwalająca im na zaznanie odpoczynku w zewnętrznych częściach budowli. W rezultacie chochliki progu tworzą swoje domy pod okapami, w gankach czy klatkach schodowych.

Chochliki progu zafascynowane są sztuką, filozofią i intrygami społeczeństwa śmiertelników których doświadczają pośrednio ze swoich ukrytych kryjówek, a z których muszą się potem przenosić przez swoje wtrącanie się. Używają one swojej magii do wiązania języków dowcipnisiom i kradzieży myśli mędrcom , przywracając je dopiero w chwili kiedy nie są już potrzebne, zaogniając jeszcze bardziej powstałe w ten sposób sytuacje. 

Chochliki muszą działać subtelnie, żeby ich nieświadomi gospodarze nie obrócili się przeciw nim. Szczególnie boją się zwierząt domowych puszczonych luzem, gdyż mogą odkryć ich kryjówki. Z drugiej strony, właściciel domu, który zaspokaja próżność chochlika pochlebstwami i prezentami, zdaje sobie sprawę, że jego własna elokwencja jest znacznie lepsza dzięki mocy chochlika. 

Chaotyczni czaromioci, mogą wziąć chochlika progu jako chowańca lecz muszą pamiętać o znalezieniu dla niego odpowiedniego schronienia każdej nocy. 

Źródła[edytuj | edytuj kod]

  • Pathfinder Bestiary 5