FANDOM

Smok
Chiang lung
(smok rzeczny)
Chiang lung
Broń oddechowa brak
Łuski Łuski odcienia niebieskiego i zielonego, na brzuchu natomiast przechodzą w kolor żółty
Teren jeziora lub rzeki
Charakter praworządny neutralny

Te duchowe smoki są patronami deszczu, wody, sztuki i kultury. Są uważane za jedne z najszlachetniejszych duchowych istot. W naturalnej formie mają długie, wężowate cielsko o łuskach mieniących się wszystkimi kolorami błękitu i zieleni, a na brzuchu żółci. Smoczy łeb ma na brodzie długie, kolorowe włosy, a do tego zwieńczony jest białymi rogami. Żywią się one różnymi klejnotami bądź minerałami, ale lubią też ryby i owce. Chiang mieszkają w podwodnych pałacach w Krainie Duchów. Ich domostwa są pełne przepychu i bogactwa. Każdy ukradziony przedmiot staje się bezużyteczny, zachowuje swoje właściwości jedynie jeśli zostanie szczerze podarowany przez właściciela. Bardzo często smoki te poruszają się w postaci ludzkiej, dyskutując o sztuce, na takich spacerach często towarzyszą im inne duchowe istoty, również w ludzkiej postaci. Równie często dochodzi do zażyłych znajomości tych stworzeń z ludźmi, a nawet intymnych spotkań czy małżeństw. Owocem takiego mezaliansu jest człowiek - duch rzeki. Chiang lung mówią wspólnym, smoczym i mową duchów. Smoki te nie lubią walczyć i unikają potyczek, chyba że chodzi o ich domostwa, wtedy bronią go zajadle. Spotykane w ludzkiej postaci są wyposażone w magiczną broń i wiele magicznych przedmiotów. Choć nie mają skrzydeł potrafią latać, jako smoki wody i deszczu potrafią wywoływać ulewę i kontrolować wodę, do tego potrafią również wywołać niebezpieczną fale tsunami.