Bóg
Cernunnos.jpg
Cernunnos
Tytuł(y) Rogaty Władca
Symbol Głowa jelenia lub barana z naszyjnikiem lub pierścieniami na rogach
Plan Ojczysty Arborea/Wrzoścowy Konar
Ranga mocy Doskonałość eladrinów
Charakter chaotyczny dobry
Dziedziny łucznictwo, natura, walka ze złem, druidzi, tropiciele-łucznicy
Domeny zwierzę, dobro, chaos, roślina
Ulubiona broń Łuk
Wrogowie Lordowie Otchłani, Arcydiabły
Zwierzchnik brak

Cernunnos jest potężną niebiańską doskonałością który uosabia pierwotną siłę natury, oraz jej dzikość. Otacza się doradcami ze wszystkich ras i choć rzadko podejmuje pochopne decyzje, to od czasu do czasu pozwala żeby gniew przysłonił rozsądek do tego stopnia, że poprzysięga osobistą zemstę któremuś z Lordów Otchłani lub Arcydiabłowi. Niezrównany łucznik i łowca, w takich momentach wendetty Cernunnos bardzo ma ochotę osobiście odwiedzić Otchłań lub Baator żeby wywrzeć pomstę. Choć Cernunnos zgadza się, że nawet najbardziej niegodziwe dusze mogą odnaleźć odkupienie, to niepokoi się tym, że stracone dusze w postaci czartów mogłyby szukać oświecenia.

Rogaty Władca (ang. Horned Lord) jawi się jako wysoki i muskularny humanoid o elfich cechach, brązowawej skórze i rogach wyrastających z czoła. Cernunnos ubiera się w proste ubrania i skóry, które są w naturalnych kolorach, co najwyżej wyszywane w motywy ptaków lub polujących zwierząt. Cernunnos włada licznymi zdolnościami czaropodobnymi i innymi mocami, jak również czarami najpotężniejszych druidów. Prócz tego jest niezrównanym łucznikiem i ma parę zdolności związanych z tym sposobem walki. Jeśli walczy, to woli początkowo się ukrywać i podstępem zmusić wroga do zmiany otoczenia na takie jakie najlepiej odpowiada Rogatemu Władcy, następnie zaś wykorzystując magię dodatkowo zmienia otoczenie na jeszcze bardziej sprzyjające.

Na Arboreii Cernunnos mieszka w bogatym pałacu zbudowanym z przeplatających się drzew i otoczonym gęstymi zaroślami. Miejsce to znane jest jako Wrzoścowy Konar (ang. Briarbough), to rozległy kompleks ogrodów i jezior będący miejscem lokalnej władzy i uzdrowiskiem, gdzie wszelcy niebianie i dobrzy śmiertelnicy mogą uleczyć najpoważniejsze rany. Po za kompleksem leżą setki mil dziewiczych lasów i równin, gdzie jeśli jakieś zwierze zostanie zabite, to nazajutrz wraca w pełni zdrowia do życia. W czasie wojny miejsce to pełni rolę centrum dowodzenia i szpitala dla dobrych przybyszów. Kiedy nie przebywa w swojej siedzibie, Cernunnos współpracuje z innymi niebianami aby powstrzymać rozrastanie się Zła w wieloświecie. Wiedząc, że mimo swojej znaczącej mocy, jest tylko pojedynczą istotą, Rogaty Władca wykorzystuje swoje umiejętności aby wzmocnić swoich sojuszników w walce przeciw Ciemności. Szkoli on dowódców i emisariuszy do współpracy zarówno w śmiertelnym jak i baśniowym świecie. Szczególnie wspiera druidów i tropicieli-łuczników, zwłaszcza jeśli są jego wyznawcami.

Dobre istoty baśniowe, inteligentne rośliny i śmiertelni tropiciele i druidzi chętnie czczą Cernunnosa. Elfi wojownicy i łotrzykowie widzą w patrona szczęścia i dobrego losu, lecz inni modlą się do niego o siłę w walce ze złem. Jego świętymi miejscami są zaciszne gaje, wodospady i głębokie lasy. Jego świętym symbolem jest głowa jelenia, barana lub innej rogatej istoty z naszyjnikiem lub pierścieniem na rogach. Jak można się domyślić, ulubioną bronią jest łuk. Jego kapłani mają dostęp do domen: Zwierze, Dobro, Chaos i Roślina. 

Źródła[edytuj | edytuj kod]

  • Pathfinder Bestiary 4