Haraknin

Ludzie nierozumiejący prawdziwej natury canomorfów często mylnie uznają je za czarcie likantropy. Ale tego rodzaju stwór nie jest prawdziwym likantropem, a czarcim ogarem (piekielnym ogarem, vorrem lub cienistym mastiffem), który nauczył się przybierać humanoidalną postać. Canomorfy stworzone przez diabelskich lub demonicznych władców jako inteligentni łowcy i strażnicy często podróżują na Plan Materialny, wypełniając diabelskie misje dla swych piekielnych panów. Zajadła rywalizacja między trzema podrasami podzieliła canomorfy. Wszystkie pełnią służbę na Niższych Planach, a więc wiecznie konkurują między sobą o dominację. Harakninowie są fizycznie najsłabsi, ale zarazem najliczniejsi i najbardziej nieustępliwi. Shadurakulowie to najsilniejsze i najgroźniejsze z canomorfów, jest ich jednak niewielu. Skryci vultivorowie są czymś pomiędzy tymi dwoma podgatunkami, a obecnie czają się w ukryciu i pozwalają bardziej agresywnym współbraciom żreć się między sobą.

Rodzaje canomorfów[edytuj | edytuj kod]

Haraknin[edytuj | edytuj kod]

Haraknin może dzięki zmianie kształtów przybierać postacie o odmiennym wyglądzie, ale zwykle preferuje ludzi lub półorków o płomiennorudych czuprynach, gorejących czerwonych oczach i ciele porośniętym rdzaworudymi włosami. Humanoidalną postać wiecznie otacza słaba woń siarki. Haraknin-człowiek z reguły bywa niezrównoważony i gwałtowny. Opisywani mówią piekielnym i wspólnym.

Shadurakul[edytuj | edytuj kod]

W postaci humanoidalnej shadurakul często występuje jako człowiek o szerokiej klatce piersiowej, czarnoniebieskiej niczym atrament, bezwłosej skórze. Cechują go też zimne, białe oczy. Stwór żywi pogardę wobec słabych i bezbronnych. Rzadko kłopocze się z ukrywaniem swej prawdziwej natury. Liczy, że pokona przeciwników dzięki sile i bezwzględności. Shadurakulowie mówią otchłannym, piekielnym i wspólnym.

Valtivor[edytuj | edytuj kod]

Jak inne canomorfy, vultivorowie mogą zmieniać się w humanoidy. Często o szarawej skórze, czarnych i głodnych oczach oraz długiej, wilczej twarzy. Vultivorowie są zwykle okrutni i wyrafinowani; czerpią wielką przyjemność z cudzego nieszczęścia. Opisywani mówią otchłannym i wspólnym.

Źródła[edytuj | edytuj kod]