FANDOM

Zaklęcie to tworzy ogromną czarną chmurę burzową, w której rozbłyskują gromy i którą wstrząsają odgłosy grzmotów. Każda istota, która się pod nią znajdzie, musi wykonać rzut obronny na Wytrwałość – nieudany oznacza ogłuszenie na od 10 do 40 minut. Jeśli nie będziesz się koncentrował na tym czarze po jego rzuceniu, zakończy on swe działanie. Jeżeli jednak pozostaniesz skupiony, w kolejnych rundach powstaną dodatkowe, opisane dalej efekty. Każdy z nich ma miejsce w twojej turze.

  • Druga runda: Na obszarze działania zaklęcia pada kwaśny deszcz, powodujący obrażenia od kwasu

(bez prawa do rzutu obronnego).

  • Trzecia runda: Sprowadzasz z chmury sześć błyskawic i decydujesz, gdzie uderzą. W ten sam cel może trafić tylko jedna z nich. Każda błyskawica zadaje obrażenia od elektryczności. Trafiona istota ma prawo do rzutu obronnego na refleks – udany oznacza, że otrzymuje połowę ran.
  • Czwarta runda: Na obszarze pada grad powodujący obrażenia miażdżone (bez prawa do rzutu

obronnego).

  • Od piątej do dziesiątej rundy: Widoczność ogranicza fioletowy deszcz miotany podmuchami wiatru. Uniemożliwia on korzystanie z wszelkiego typu wzroku, włącznie z widzeniem w ciemnościach, poza zasięg 1,5 metra. Istoty w odległości 1,5 metra posiadają ukrycie (ataki podlegają ryzyku chybienia 20%). Stworzenia znajdujące się dalej korzystają z całkowitego ukrycia (ryzyko chybienia 50%, a ponadto atakujący nie może zlokalizować celu za pomocą zmysłu wzroku) szybkość maleje o 3/4. Oczywiście ataki dystansowe są na obszarze burzy niemożliwe. Istota rzucająca czar musi wykonać test koncentracji zależny od poziomu czarującego – nieudany oznacza, iż czar został utracony.

ŹródłaEdytuj

  • Podręcznik Gracza